مشهد؛

بررسی راه حل های موجود در خصوص تامین نقدینگی پدیده

مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز آخرین وضعیت این شرکت را برای سهامداران تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن شوشتری گفت: در پدیده با شرکتی مواجه هستیم که دارای بدهی های گسترده و موانع اجرایی متعدد است و به دلیل اینکه از دی نود و سه تا اردیبهشت نود و پنج اداره شرکت با مشکلات جدی مواجه بوده این مساله به شرکت لطمه وارد کرده است.
محسن شوشتری در خصوص موجودی نقدی شرکت که در حسابهای بانکی موجود بوده است، گفت: گروه شرکتهای پدیده صدو بیست و سه حساب در قالب های مختلف داشته است که دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان موجودی داشته و بر اساس اسناد موجود هشتصد میلیون از این مقدار را طلبکارها برداشت کردند و موجودی واقعی باقی مانده یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده است و بیشترین موجودی در حسابها مربوط به یک حساب است که رقم یک میلیارد و سیصد میلیون موجودی دارد و برای آن پانزده حکم توقیفی به مبلغ شصت و سه میلیارد تومان صادر شده است و همچنان هم توقیف است.

وی افزود: در صدو بیست و دو حساب دیگر نیز در مجموع سیصد میلیون تومان اعتبار وجود داشته است.

شوشتری در خصوص هزینه های حال حاضر شرکت نیز گفت:حقوق کارکنان و هزینه آب و برق و گاز و ...هزینه زیادی را تحمیل می کند آغاز و تداوم کار پیمانکاران کیش و مشهد و سایر هزینه ها نیز برای ما بالغ بر سی میلیارد تومان تعهد ایجاد کرده و همه این ها به علاوه هزینه های جاری شرکت باید ماهانه تامین و پرداخت شود که در شرایط کنونی اگر لطف مقامات قضایی و سایر مسئولین نبود و بخشی از مطالبات وصول نمی شد اصلا امکان مصاحبه من با شما نیز در این اتاق وجود نداشت.
مدیر عامل پدیده شاندیز تصریح کرد: امروز نقدینگی ایجاد شده همان مطالباتی بوده که به کمک قوه قضاییه وصول شده و رقم کلی آن بیست و هشت میلیارد تومان است که از این میزان دوازده و نیم میلیارد تومان نقدی و پانزده و نیم میلیارد تومان ملک بوده است که هم اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود بازار باید برای تبدیل به نقد شدن صبر کنیم .

محسن شوشتری در خصوص پرداخت مبالغ موجود به سهامداران نیز گفت: اینکه برای اندک موجودی های حاصل شده چه تدبیری اندیشیده شود محل بحث ما در جلسات زیادی بوده است و نتیجه این شد مبالغ حاصل شده در فعالیت های عمرانی و ساخت و سازهای پروژه هزینه شود ، زیرا بر فرض اینکه ١٠ میلیارد تومان پول داشته باشیم این رقم را باید بین کمتر از یک میلیارد سهم موجود تقسیم کنیم بابت هر سهم رقمی پرداخت کنیم که مشکلی از سهامدار ما حل نمی کند. از سوی دیگر از نظر قانونی امکان پرداخت وجه به عده ای خاص جای بحث دارد. اما ما معتقدیم با این ده میلیارد تومان اگر پروژه کامل شود ارزش سهام حفظ و سودش برای همه سهامداران خواهد بود.

او گفت: برای حل مشکلات پدیده نقدینگی نیاز داریم و برای تامین آن یا باید از منابع دولتی استفاده کنیم یا از منابع بانکی و یا از شرکتهای سرمایه گذاری و یا از سهامداران پول جدید بخواهیم.
مدیر عامل گروه شرکت های پدیده شاندیز افزود: من به عنوان مدیرعامل بسیار دوست دارم تامین نقدینگی از سوی کنسرسیوم بانکی سریعتر صورت گیرد و پانصدمیلیارد تومان را سریعا به پروژه اختصاص دهند اما پولی که بانک ها به پروژه بدهند از محل سپرده های مردم است و باید از ما تضمین دریافت کنند که ما دارایی های بدون مشکل خود را به این منظور ارزیابی کرده ایم.

او افزود: بانک پول مردم را نمی تواند بدون توجیه اقتصادی به ما بدهد و این تخصیص باید بر اساس قوانین و ضوابطی باشد که هم اکنون در حال تامین این ضوابط هستیم.

شوشتری در پاسخ به افرادی که معتقدند برای تامین نقدینگی جهت تعهدنامه ها باید مجموعه را فروخت، گفت: می گویند بفروش! اولا به چه قیمتی؟ دوما به چه کسی؟ و سوما آیا سند تفکیکی داریم؟ ما اگر بخواهیم در شرایط کنونی مجموعه را بفروشیم باید کمتر از قیمت واقعی بفروشیم. که این در راستای منافع شرکت نیست و حتی پول تعهدنامه داران پرداخت نخواهد شد، از سوی دیگر باید توجه داشت سایر پروژه های بزرگ شهر که هیچکدام از مشکلات ما را هم ندارند با مشکلات جدی مواجهند.

شوشتری در خصوص املاک پدیده در خارج پروژه شاندیز و کیش نیز گفت: آن دسته از زمین هایی که متعلق به شرکت و خارج از پروژه به شمار می رود و مشکل توقیفی ندارد در رهن بانکها و موسسات است. سایر زمینها نیز شرایط خاصی دارند.

مدیرعامل شرکت پدیده تاکید کرد: واقعیت این است که تمام ملک های موجود و بدون مشکل هم اکنون بابت هزار و دویست میلیارد تومان تسهیلات پرداختی که در گذشته از بانکها و موسسات مختلف دریافت شده است، در رهن بانک است.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۱:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
فقط مردم سر کار میزارن هر روز یک قانون جدید میزارن هنوز هیچ سهامدار ی به حق خودش نرسیده