اصفهان؛

معرفی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس کاشان

عضو هیات مدیره باغ موزه دفاع مقدس از انتخاب و معرفی علی اصغر رجایی فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان به عنوان مدیرعامل این باغ موزه خبر داد.

محمد رضوان نژاد،  در حاشیه برگزاری نخستین جلسه هیات مدیره «باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت شهرستان دارالمومنین کاشان»  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت :این باغ موزه به عنوان بزرگ  ترین مجموعه زیرساختی حوزه ایثار و شهادت در منطقه فرهنگی کاشان با جانمایی زمین آن به وسعت پنج هکتار برای فاز نخست پروژه درنظرگرفته شده است که با توجه به اراضی موجود در اختیار، قابلیت توسعه تا 15 هکتار دیگر را نیز دارد.
وی، اقدامات در حال انجام برای آماده سازی مقدماتی مجموعه نظیر تسطیح و مناسب سازی محیطی را یادآورشد و گفت:اعتبارات مورد نیاز باغ موزه دفاع مقدس در بودجه سال 95 شهرداری درنظرگرفته شده است ک مساعدت شورای اسلامی شهر در تصویب این بودجه مورد نیاز را در سال 96 می طلبد.
 به گفته وی،تاسیس باغ موزه دفاع مقدس در کاشان که جایگاه ممتاز آن در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به خصوص در زمینه پشتیبانی از جبهه بسیار ارزشمند و مثال زدنی است ضروری بود.
معاون سیاسی اجتماعی اسبق فرمانداری ویژه کاشان ، تصریح کرد: بعد از گذشت بيش از دو دهه از پايان دوران حماسه و ایثار ساخت مجموعه‌ای برای ترویج ارزش ها و ارائه دستاوردهای دفاع مقدس بسیار ضروری به نظر می رسید و خلأ یک مجموعه فرهنگی جامع در این حوزه بسیار احساس می شد.
رضوان نژاد، اظهارداشت :ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در کاشان پس از شهرهای  تهران، همدان با هدایت آیت الله نمازی سفیر ولایت و اهتمام شهردار جهادی و بسیجی کاشان جای تقدیر دارد.
وی، در پایان با تاکید بر اقدامات صورت گرفته برای آغاز فرآیند قانونی و اجرایی باغ موزه افزود : بر این اساس تأسیس موسسه فرهنگی و هنری مستقل و اخذ مجوز آن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آغاز فعالیت های زیربنایی و همچنین امور فرهنگی و محتوایی باغ موزه در دستور کار قرار گرفته که در آینده ای نزدیک مراحل ثبت آن به اتمام می رسد.
به گفته وی،طبق نظر رییس هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس آیت الله نمازی تعداد 9 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی برای عضویت در این هیات مدیره انتخاب شدند که ریاست آن به عهده شهردار کاشان و انتخاب علی اصغر به عنوان مدیرعامل قش آفرینی یکی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به عنوان مدیرعامل، راقدامات آتی را رقم خواهد زد .

شایان ذکر است در نخستین  جلسه هیات مدیره باغ موزه دفاع مقدس شهردار، فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان به عنوان اعضای حقوقی و علی اصغر رجایی، محمد رضوان نژاد، اصغر رحمانی، غلامرضا سلوکی، غلامعلی عبدالرحیمی و مجتبی رضازاده به عنوان اشخاص حقیقی احکام عضویت خود در هیات مدیره باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت شهرستان درالمومنین کاشان را از نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دریافت کردند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.