کرمان؛

سرطان صدر نشین مرگ و میرها در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ابتلا به سرطان در رفسنجان را از متوسط کشوری بیشتر اعلام کرد.

سرطان صدر نشین مرگ و میرها در رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد جمالی زاده گفت: در سال گذشته نزدیک به 20 درصد از مرگ و میر رخ داده در رفسنجان و انار یکی از انواع سرطانها بوده است.

وی به افزایش آمار سرطان در رفسنجان اشاره کرد و افزود: در سال 93 بیش از 17 درصد و در سال گذشته نزدیک به 20 درصد از مرگ و میرهای رفسنجان و انار سرطان بوده است در حالی که در 6 سال گذشته سرطان چهارمین عامل مرگ و میر بوده که این موضوع نشان از افزایش آمار سرطان دارد.

دکتر جمالی زاده غربالگری سرطان را مهم دانست و تصریح کرد: 50 درصد سرطانها به شرط اینکه به موقع تشخیص داده شوند قابل درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از آغاز غربالگری سرطانهای شایع در ایران از ابتدای سال 96 خبر داد و گفت: در این طرح که در راستای طرح تحول سلامت صورت می گیرد، تمام افراد را بر حسب گروههای سنی بررسی می کنیم و برخی آزمایشات را در راستای عوامل خطرساز بروز سرطان انجام می دهیم.

وی درصد ابتلا به سرطان در رفسنجان را از متوسط کشوری بیشتر اعلام کرد و تأکید کرد: نقش مستقیم سموم کشاورزی در سرطانهای گوارشی در رفسنجان در تحقیقی که انجام شد، تأیید شده است.

وی اصلاح سبک زندگی را راه اصلی پیشگیری از سرطان دانست.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار