نوسازی شناورهای دریایی سنتی

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر از طرح ساماندهی و نوسازی شناورهای دریایی سنتی استان بوشهر خبر داد.

نوسازی شناورهای دریایی سنتی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدحسین حسینی محمدی روز چهارشنبه در بازدید از اسکله و تاسیسات بندری گناوه افزود: در این طرح که آیین نامه آن با همکاری دستگاههای مرتبط دردست تدوین است، شناورهای چوبی و رده خارج با تناژ پایین ساماندهی و تغییر رسته داده و به جای آنها با مقیاس و تناژ بالاتری جایگزین خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح درصددیم بخشی از این شناورها به سمت گردشگری، رستوران و هتل های دریایی و یا کسب وکار مرتبط با دریا تعریف و سوق داده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: اجرای این طرح نیاز به مکانیزم های تشویقی دارد که از دستگاههای مرتبط انتظار داریم ایده و نظرهای خود را ارایه تا برای مصوب شدن و اختصاص یارانه و کمک های بلاعوض به استانداری بوشهر برای نهایی شدن و سپس به دولت پیشنهاد شود.

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه نیز گفت: طرح توسعه بندر گناوه در دست اجراست که با تکمیل آن اقتصاد و تجارت این منطقه رونق مضاعف تری خواهد گرفت.

نورالله اسعدی افزود: این شهرستان دارای یکهزار شناور است که عمده آنها چوبی است و به کشورهای همسایه خلیج فارس در امر تجارت و کالای ملوانی تردد می کنند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.