سنندج؛

توجه به پیشگیری، مهمترین راه کنترل آسیبهای اجتماعی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور توجه به پیشگیری را مهمترین راه کنترل آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: باید علل و چرایی آسیب ها را شناخت و برای رفع آنها با برنامه ریزی صحیح اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،انوشیروان محسنی بندپی امروز در دومین نشست علمی- کاربردی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور با محوریت سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه در سنندج به تقدیم لایحه مساعدت های اجتماعی دولت به مجلس خبر داد و گفت: بحث غربالگری ژنتیکی یکی از این برنامه ها است که از سال 94 در 31 استان کشور انجام و در 2 استان نیز اجباری شد.

وی ازسازمان بهزیستی به عنوان تخصصی ترین نهاد اجتماعی نام بردو گفت: پیشگیری مستمر و فرایندمحوراز بروز و شیوع آسیب های اجتماعی، استاندارد سازی خدمات و توانمند سازی معلولان و توجه به مسائل اجتماعی و ظرفیت های آن از محورهای اصلی فعالیت های این سازمان است.

وی افزود:بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه از عدم آگاهی اجتماعی از حقوق خود و بی توجهی به مسایل کارشناسی در بحران ها، ناشی می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان باید کوچک شود گفت: یکی از عواملی که باعث کوچک شدن سازمان خواهد شد جلوگیری از تولد نوزادان معلول است.
محسنی بند پی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی از یک پیچیدگی و ماهیت نوپدیده ای برخوردار است و باید از تمام دستگاه ها و ظرفیت های ارزشمند جامعه برای رفع این معضل کمک گرفت.

وی به راه اندازی اورژانس اجتماعی در چند شهرستان کردستان اشاره کرد و افزود: در شهرستان های قروه، بیجار، دهگلان و دیواندره به عنوان 140 شهرستانی که مجلس تاسیس اورژانس اجتماعی را مصوب کرده است اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه 360 هزار نفر از مردم کردستان از بیمه سلامت بهره مند هستند اضافه کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که ایجاد نشاط اجتماعی در استان هایی مانند کردستان به عنوان یک راهبرد مد نظر قرار گیرد.
در پایان این نشست از مدیران کل بهزیستی 11 استان کشور که بر اساس ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ادارات بهزیستی برتر شناخته شده بودند با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.