تبریز؛

رونمائی از دو عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در تبریز

در آستانه گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، دو عنوان کتاب به نام های ' مسافر سرآسیاب ' و ' آموزگار حماسه ' طی مراسمی در تبریز رونمائی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کتاب مسافر سرآسیاب توسط داوود خدایی و کتاب آموزگار حماسه از سوی منوچهر نظمی که اختصاص به زندگی نامه شهیدان ' نریمان همتی ' و ' منوچهر پیرسمساری' دارد،به رشته تحریر در آمده است.
فرمانده سپاه عاشورا در مراسم رونمایی از کتاب های فوق، با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس نسخه شفابخش جامعه امروز است، اظهار کرد: بدون تردید توسل به چنین عناصری ضمن اینکه انقلاب و اسلام را بیمه می کند، بر آشنائی نسل جدید با مضامین انقلابی و دفاع مقدس نیز موثر خواهد بود.
سردار سرتیپ پاسدار غلام عسکر کریمیان، روحیه شهادت طلبی و استکبارستیزی را از ویژگی های مهم و ممتاز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد که دلیل اصلی دشمنی ها و کینه توزی های نظام سلطه نیز در همین نقطه نهفته شده است.  
وی ادامه داد: تلاش دشمنان این است که ما را نسبت به فرهنگ دفاع مقدس بی تفاوت کنند، اما ما همچنان به مرام، اصول و آرمان های امام راحل و آرمان شهدا پایبند هستیم.
کریمیان با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: نویسندگی، کار فرهنگی و کمک به اشاعه فرهنگ دوران دفاع مقدس، ادامه رسالت بزرگ شهداست.
وی ، با تاکید بر اینکه آنها که رفتند کار حسینی کردند و آنها که ماندند باید کار زینبی کنند، ادامه داد: شهدا، عزیزترین دارایی خود یعنی جانشان را فدای اسلام و انقلاب کردند تا اسلام و آرمان های امام باقی و زنده بماند و ما نیز وظیفه داریم پیام شهدا را به نسل های امروزی و آیندگان برسانیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های اصلی این مجموعه توجه به نشر کتب و آثار مکتوب مربوط به دوران دفاع مقدس است، گفت: تنها راهی که می توان خاطرات و واقعیات دوران دفاع مقدس را در قالب های مختلف رمان، خاطره نویسی و سایر مضامین هنری به نسل های آینده انتقال داد، راهکارهای فرهنگی است.
سردار عزت الله جعفری افزود: بر این اساس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از سال ها قبل نسبت به جمع آوری اسناد و مدارک شهدای آن دوران و انجام مصاحبه های گوناگون با همرزمان و خانواده های آنها در تلاش است تا این اسناد قوی تاریخ ایران زمین را ماندگار کند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار