قم؛

تحصیل 88 هزار دانش آموز در دوره متوسطه در استان قم

علیرضا یاری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم از تحصیل ۸۸ هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه در آموزشگاه‌های استان قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  علیرضا یاری با اشاره به اهمیت توجه به آموزش متوسطه در آینده سازی‌ها نسل‌ها اظهار داشت: آموزش دوران متوسطه نقش زیادی در آینده فرزندان و تأثیرگذاری آنان در جامعه داشته و بیش از 88 هزار دانش‌آموز در این مقطع تحصیلی در حال آموزش در قم هستند.

وی به کسب رتبه‌های  برتر کشوری توسط دانش‌آموزان دوره متوسطه قمی اشاره کرد و افزود: امسال با رشد 51 درصدی نسبت به میانگین کشوری در امتحانات نهایی دبیرستان‌ها روبه‌رو بوده و کسب رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور سراسری امسال نیز نمونه دیگری از موفقیت‌های دانش‌آموزان دوره متوسطه در قم به‌حساب می‌آید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم ادامه داد: کسب رتبه‌های نخست کشوری در مسابقات و جشنواره‌های مختلف خوارزمی،  هنرهای تجسمی و غیره از دیگر افتخارات دانش‌آموزان قمی به شمار می‌رود.

وی به رویکرد واحدهای  آموزشی متوسطه در قم اشاره نمود و گفت: با توجه به استقرار نظام جدید آموزشی، توانمندسازی نیروی انسانی و همچنین ارتقاء کیفیت مباحث آموزشی از ارکان اصلی واحدهای آموزشی در قم به شمار می‌رود که این امر با برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و کارگاه‌های آموزشی ویژه معلمان و کارمندان محقق شده است.

یاری اجرای برنامه‌های فرهنگی در آموزشگاه‌های دوره متوسطه را مدنظر قرار داد و ابراز کرد: در این مقاطع سعی شده شرایط و امکانات لازم برای تعمیق باورهای دینی و رشد اخلاقی و ارتقا کیفیت آموزشگاه‌های متوسطه فراهم شود تا با  توسعه کمی این آموزش‌ها به‌تناسب نیازهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور و اعتلای سطح فرهنگ و دانش عمومی و پرورش صفات اخلاقی وبینش سیاسی اجتماعی دانش‌آموزان بیشتر شود.

وی بابیان اینکه هدایت تحصیلی مسیرهای مناسبی پیش روی دانش‌آموزان جهت ادامه تحصیل برای مقاطع آموزش عالی ایجاد می‌کند، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای مهم آموزش‌وپرورش ورود به عرصه‌ی فناوری‌های نوین و گستره ارتباطی آن است.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار