برگزاری آیین روز جهانی تالاب ها

آیین روز جهانی تالاب ها با شعار ' تالاب‎ها برای کاهش خطر بلایای طبیعی' هرساله 14 بهمن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاهواز، محسن سلیمانی روزبهانی از برگزاری آیین روز جهانی تالاب ها با شعار ' تالاب‎ها برای کاهش خطر بلایای طبیعی' خبر داد، این آیین هر ساله در تاریخ 2 فوریه مصادف با روز جهانی تالاب ها و برگرفته از تاریخ تصویب کنوانسیون تالاب ها در شهر رامسر در سال 1971، برگزار می شود.

وی گفت: امسال نیز با توجه به اهمیت و ارتباط موضوع تالاب­ها با کاهش خطرات بلایای طبیعی به ویژه موضوع ریزگردها آیین روز جهانی تالاب­ها در استان خوزستان و در شهر اهواز برگزار می شود.

سلیمانی افزود: علاوه بر این آیین، دیگر استان های دارای تالاب نیز به فراخور فعالیت خود و در راستای ارتقای سطح آگاهی و شناخت تالاب ­های کشور برنامه­ های متنوعی را در سطح استان برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این آیین، برنامه انتخاب قهرمان تالاب در سه بخش فعالیت های تحقیقاتی - مطالعاتی، اجرایی و مشارکت مردمی توسط سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری طرح حفاظت از تالاب های ایران و مرکز منطقه ای رامسر به منظور شناسایی، جمع­آوری و طبقه ­بندی تجربیات موفق مرتبط با حفاظت بهینه اکوسیستم های تالابی در سراسر کشور، برگزار می­ شود و از محیط بانان تالابی که اقدامات شاخصی در عرصه حفاظت از تالاب­ها انجام داده باشند نیز تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.