کرمانشاه؛

انتظار داریم بیمه مطالبات خود را پرداخت کنند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سازمان های بیمه گر به قانون تمکین نمی کنند و مطالبات مراکز درمانی، داروخانه ها و شرکت های دارویی را با تاخیر طولانی پرداخت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امید عبدی گفت: قانون نحوه پرداخت مطالبات را به وضوح مشخص کرده و انتظار داریم سازمان های بیمه گر براین اساس مطالبات خود را پرداخت نمایند.


وی پرداخت نکردن این مطالبات را منجر به اختلال در سیستم خدمات رسانی در حوزه سلامت دانست و افزود: شرکت های دارویی به دلیل کمبود نقدینگی در چرخه تولید و توزیع دارو با مشکلات جدی روبرو می شوند و این مشکلات آنها به خدمات رسانی دارویی در استان آسیب جدی می زند.

او کمبود دارو را یکی از تبعات عمل نکردن به تعهدات از سوی سازمان های بیمه گر دانست و گفت: کمبود دارو در پی این مشکل از مدت ها پیش به تدریج در حال خود نشان دادن است و می رود که با مشکلات جدی تر روبرو شویم.

وی با بیان اینکه شرکت های دارویی نیز به جای نگاه سلامت محور نگاه اقتصادی به مقوله دارو دارد، گفت: دارو جزو کالاهای مهم و حیاتی است و شرکت های دارویی باید نگاه بیمار محور و سلامت محور به این کالا داشته باشند اما متاسفانه این شرکت ها هم به بهانه پرداخت نشدن مطالبات از سوی سازمان های بیمه گر از توزیع دارو به داروخانه ها خودداری می کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: شرکت های دارویی اکنون به صورت نقدی دارو را تحویل داروخانه ها می دهند و داروخانه نیز به دلیل نداشتن نقدینگی توان خرید دارو به صورت نقد را ندارند و ما توصیه می کنیم که بین این شرکت ها و داروخانه ها تعاملی ایجاد شود تا در چرخه تامین دارو در استان با مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه اکنون در داخل از سوی شرکت های دارویی تحریم دارویی می شویم، افزود: با نگاه فعلی شرکت های دارو و همکاری نکردن سازمان های بیمه گر، در تامین و توزیع دارو با مشکل جدی روبرو می شویم.

او با اشاره به اینکه این مشکلات از مدت ها قبل وجود داشت اما در 2 ماه اخیر شدید شده است، گفت: مدیران شرکت های دارویی در استان ها متاسفانه اختیارات کافی در ارتباط با توزیع دارو ندارند و این محدودیت ها از مرکز اعمال می شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار