جشنواره افغانستان شناسی در ایران برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مرکزی از برگزاری جشنواره افغانستان شناسی در شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان در استان مرکزی خبر داد.

جشنواره افغانستان شناسی در ایران برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «هادی فدایی» سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مرکزی از برگزاری جشنواره افغانستان شناسی در شهرستان‌های اراک،ساوه و دلیجان در استان مرکزی خبر داد.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مرکزی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای مناسب برای آگاهی نسل دوم و سوم مهاجرین که تاکنون کشور خود را ندیده‌اند با پیشینه فرهنگی و تاریخی کشورشان است.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای جوانان و نوجوانان مهاجر افغانستانی که در ایران متولد شده‌ و تاکنون وطن خود را از نزدیک ندیده‌اند مفید است و از این طریق با کشور خود آشنا می‌شوند.

فدایی خاطرنشان کرد: جشنواره افغانستان‌شناسی بهانه‌ای است تا مهاجرین با پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در بین خود آشنا شوند و روند بازگشت به وطن خود را تسریع بخشند.

پایگاه اطلاع رسانی اداره اتباع و امور مهاجرین استان اراک نوشت: این جشنواره به مدت یک هفته در شهرستانهای اراک، ساوه و دلیجان شامل برنامه‌هایی چون قرآن، تواشیح، سرود، مسابقه افغانستان شناسی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار