پزشکان عمومی را استثمار کرده اند/ پایه های نظام سلامت سست است

رییس انجمن پزشکان عمومی گفت: جایگاه پزشکان عمومی در طرح تحول نظام سلامت مبهم و کمرنگ است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس کامیابی رییس انجمن پزشکان عمومی صبح امروز در مراسم هشتمین گردهمایی انجمن علمی پزشکان عمومی که صبح امروز در سالن همایش های رازی برگزار شد، با اشاره به جمعیت ۲۵ هزار نفری این انجمن اظهار داشت: انسجام بخشی پزشکان عمومی سبب موفقیت آنها می شود که در حاشیه این مراسم کارگروه های صنفی و علمی برگزار می شود.

وی بیان کرد: توانمندسازی علمی و حرفه ای پرشکان عمومی آغاز شده است و مصوبات مدارک ناشی از توانمندسازی حرفه ای پزشکان عمومی در دست مراجع است.

وی با اعلام اینکه طب عمومی مسیری برای پزشک خانواده تلقی می شود، افزود: ما فرصت های متنوعی داریم که تنها با اتحاد و همبستگی پزشکان عمومی حاصل می شود.

وی با اشاره به برنامه های مختلفی که در مسیر ارتقای جایگاه پزشکان عمومی کشور در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است گفت: برنامه ششم پزشکان عمومی از ممنوعیت دو شغله بودن پزشکان در بخش دولتی و خصوصی مستثنی شده اند همچنین موضوع نظام سطح بندی و ارجاع به صورت یک الزام در برنامه ششم دیده شد.

کامیابی همچنین از اضافه شدن نرخ حق الزحمه ویزیت پزشک عمومی در بخش خصوصی از ۱.۵ ویزیت به ۳.۵ ویزیت به عنوان یکی دیگر از موفقیت های پزشکان عمومی نام برد و افزود: تشکیل شورای راهبردی طب عمومی کار بزرگی است که حاصل شده است.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با عنوان این مطلب که پزشک عمومی تا کی باید صبر کند تا نظام ارجاع راه بیفتد، گفت: متاسفانه سندی در این راه وجود ندارد و این جای تاسف است.

وی با اشاره به وجود ۸۰ هزار پزشک عمومی در سراسر کشور تاکید کرد: این تعداد پزشک عمومی پشتوانه ای برای نظام سلامت کشور تلقی می شود.

کامیابی با اعلام اینکه نظام سلامت در منابع دچار تنش و تنگنا شده است، افزود: نظام سلامت هیچ راهی ندارد جز اینکه از پزشکان عمومی استفاده کند.

وی با اعلام اینکه پایه های نظام سلامت سست است در تقویت طب عمومی تاکید کرد و گفت: بارها از وزرای بهداشت و رفاه خواسته ایم به طب عمومی توجه کنند و این بار از ریاست محترم جمهوری درخواست می کنیم فرصت احیای طب عمومی را از دست ندهند.

کامیابی همچنین از شکاف درآمدی به دنبال اجرای طرح تحول سلامت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه پزشکان عمومی را استثمار کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار