تبریز؛

ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بستان آباد

فرماندار شهرستان بستان آباد گفت:برای ترویج فرهنگ عمومی کتاب باید از ظرفیت های شهرستانی ادارات و نهاد های دولتی و بخش خصوصی استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بدر شکوهی در جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان بستان آبادبا اشاره به اینکه آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی می تواند بیشترین نقش را ایفا کند گفت:تربیت دانش آموزان از سنیین پایین حتی از مهدهای کودک و آشنایی آنها با کتاب موثرترین راه برای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.
فرماندار شهرستان بستان آباد میزان کتابهای موجود در کتابخانه های این شهرستان را 41 هزار جلد عنوان کرد و افزود:متاسفانه برای جمعیت 100 هزار نفری این شهرستان تنها سه کتابخانه عمومی وجود دارد.
وی با ابراز تاسف از اینکه در هیچ یک از روستاهای این شهرستان کتابخانه عمومی وجود ندارد افزود:ورود خیران برای احداث کتابخانه و مشارکت های مردمی می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات در این حوزه باشد.
وی با بیان اینکه برای احداث کتابخانه جدید با محوریت مسکن مهر در شهرستان یک میلیارد و 700 میلیون تومان تصویب شده است افزود:با شروع فصل کاری کلنگ زنی ساختمان جدید کتابخانه های عمومی به زمین زده خواهد شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار