همدان؛

همدان سفید پوش می شود

کارشناس هواشناسی استان همدان از ورود سامانه بارش جدید در استان همدان خبر داد.

همدان سفید پوش می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نادر پیرتاج با اشاره به اینکه سامانه نسبتا فعالی از غرب و جنوب غرب کشور در روز پنج‌شنبه به استان وارد می شود افزود:ازبعدازظهر پنج‌شنبه تا یکشنبه هفته آینده به‌تدریج بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید در مناطق جنوبی استان، احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت در بعضی ازساعات بارش برف و در مناطق جنوبی احتمال برف و باران و به دنبال آن یخ‌زدگی، لغزندگی و گاهی مه‌ آلودگی در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های استان وجود دارد.

پیرتاج اظهار داشت: در برخی از نقاط جنوبی استان، علاوه بر بارش شدید گاهی احتمال بارش تگرگ، رعد و برق، آبگرفتگی و احتمال آسیب به باغات، احشام و افراد در ارتفاعات تا اواخر روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی به وزش باد شدید در روز پنج شنبه اشاره کرد ویادآور شد: گاهی وزش شدید باد و احتمال آسیب به تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و همچنین شکستگی شاخه‌های درختان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به خروج سامانه بارشی در روز یکشنبه، ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه با خروج سامانه بارشی از استان تا روز سه‌شنبه به دلیل کاهش دما احتمال یخ‌زدگی و لغزندگی معابر عمومی وجود دارد.

وی افزود در 24 ساعت گذشته حداقل دمای همدان 11درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

پیرتاج خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته سردترین نقطه استان با دمای 11 درجه سانتیگراد زیر صفر مربوط به شهرهای همدان وکبودرآهنگ و گرمترین نقطه مربوط به شهرستان نهاوند با دمای 8 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.