ادعای مک‌کین: پوتین یک جنایتکار جنگی است/ اولویت روسیه نابودی داعش در سوریه نیست

سناتور آمریکایی در ادعایی بی‌اساس، رئیس جمهور روسیه را «یک جنایتکار جنگی» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان مک‌کین، نماینده جمهوریخواه سنای آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با ادعای اینکه رئیس جمهور روسیه جنایتکار جنگی است، گفت: هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور مشاهده نکرده است.

این سناتور آمریکایی گفت: تاکنون مدرکی دال بر تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور مشاهده نکرده است.

 وی گفت: تمرکز من بر روی مسائل امنیت ملی است و در حال حاضر بحث صلاحیت افرادی مانند ژنرال متیس، به عنوان وزیر دفاع جدید، و همکاری با پمپئو (مدیر سیا)  در اولویت قرار دارد. صادقانه می گویم که من مدتی پیش تصمیم گرفتم که به هر آن چه که رئیس جمهور بیان می کند واکنش نشان ندهم. من تلاش می کنم بر روی افرادی که رئیس جمهور قصد دارد با آنها همکاری کند، تمرکز کنم.

مجری گفت شما به شدت درباره مواضع آمریکا در قبال روسیه دیدگاه انتقادی داشته اید. اخیرا اعلام شد که اواخر ماه دسامبر میان «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی ترامپ و سفیر روسیه، گفتگوی تلفنی انجام شده است. آیا شما به توانایی و صلاحیت مایکل فلین به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اطمینان دارید؟ 

سناتور آمریکایی با مطرح کردن ادعاهایی علیه پوتین در پاسخ گفت: «من به توانایی های وی اطمینان دارم و هیچ اطلاعاتی هم درباره تماس تلفنی وی با سفیر روسیه ندارم. هر چند فکر نمی کنم که این اقدام معمول باشد. اما آن چه که مرا نگران می کند رویکرد کلی ما در قبال روسیه است. من معتقدم نه تنها تحریم‌ها باید علیه روسیه اعمال شوند بلکه باید تشدید شوند. رئیس جمهور روسیه یک جنایتکار جنگی است. وی با بکارگیری هواپیما و سلاح های هدایت شونده دقیق بیمارستان‌ها را در حلب هدف قرار داده است. وی اوکراین را تجزیه و جزیره کریمه را به خاک روسیه ملحق کرده است. پویتن همچنان به فشارهای فزاینده بر روی کشورهای حوزه دریای بالتیک ادامه می دهد. وی تهدیدی جدی علیه ما محسوب می شود.»

مجری شبکه سی ان ان از نماینده جمهوریخواه سنای آمریکا پرسید آیا فکر می کنید دونالد ترامپ با دیدگاه های شما درباره روسیه موافق است؟
مک کین در پاسخ گفت من می دانم که ژنرال «جیمز متیس» وزیر دفاع (آمریکا) ،«مایک پامپئو»  مدیر سیا  و ژنرال فلین همگی دیدگاه‌هایی مشابه دیدگاه‌های من درباره روسیه دارند. من می‌دانم که دونالد ترامپ برای دیدگاه های این افراد احترام قائل است و این افراد می توانند دیدگاه های ترامپ را درباره روسیه تحت تاثیر قرار دهند.

مجری شبکه سی ان ان از مک‌کین پرسید «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید، در نخستین کنفرانس خبری خود احتمال اقدام مشترک آمریکا و روسیه را بر ضد داعش در سوریه رد نکرد. دیدگاه شما در این خصوص چیست؟

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در پاسخ بازهم ادعاهایی را علیه روسیه تکرار کرد و گفت اگر اقدام مشترکی میان روسیه و آمریکا در سوریه انجام شود من عمیقا متاثر خواهم شد. من در این جا مثال هایی را به شما ارائه می کنم. روس ها نیروهای میانه‌رو مخالف را در سوریه که ما از آنها حمایت تسلیحاتی و آموزشی می کنیم، هدف قرار دادند. از سوی دیگر، در حالی که گروه داعش بار دیگر کنترل شهر  پالمیرای (تدمر) سوریه را به دست گرفته است، نیروهای روس در برابر این اقدام داعش هیچ واکنشی نشان ندادند. این مساله نشان می دهد که اولویت روسیه در سوریه به هیچ وجه هدف قرار دادن داعش نیست. روسیه در سوریه مستقر شده است تا حضور بشار اسد را در قدرت این کشور تقویت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۱۶:۳۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار