ساری،

درمان هیدروسفالی با روش ETV در بیمارستان روحانی

جراحان بیمارستان آیت الله روحانی بابل بیماری هیدروسفالی مرد 60 ساله را با روش جدید جراحی ونتریکولوستومی اندوسکوپیک بطن سوم ETV درمان کردند.

دکتر ابراهیم حجازیان متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت الله روحانی بابل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بیمار آقای 60 ساله ای بود که با تشخیص جراحان این مرکز به روش ETV جراحی شد.

وی با اشاره به موفیقت آمیز بودن این جراحی، افزود: حال عمومی بیمار هم اکنون مساعد است و بزودی از بیمارستان مرخص می شود.

جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان روحانی بابل با بیان اینکه افزایش محتوای مایع مغزی نخاعی جمجمه و بزرگ شدن بطن های مغز که موجب تغییر در دینامیک مایع مغزی نخاعی می شود را هیدروسفالی می نامند، گفت: هيدروسفالی با فشار نرمال NPH نوعی از هیدروسفالی مربوط به افراد سن بالا است که با علائمی چون اختلالات حافظه و تکرر ادرار تشخیص داده می شود.

دکتر حجازیان با بیان اینکه برای درمان هيدروسفالی با فشار نرمال معمولا از روش رایج شنت مغزی استفاده می شود،افزود: عمل با روش ونتریکولوستومی اندوسکوپیک بطن سوم ETV رویکردی جدید برای درمان این بیماری است.

وی درباره چگونگی درمان جدید ونتريكلوستومی بطن سوم ETV گفت: با کمک آندوسکوپ سوراخی در کف بطن سوم ایجاد و جریان مایع مغزی مجدد برقرار می شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار