مشهد؛

فرهنگ اسلام و ایران نجات بخش مسلمانان

مسئول جامعه اسلامی ایتالیا گفت: ایران کشوریست که وارث تاریخ، فرهنگ و هنر است، ما به این زیبایی ها نیاز داریم تا بتوانیم مسلمانان را از شرارت ها نجات دهیم.

یحیی پالاویچی که برای شرکت در جلسات رویداد مشهد2017 به مشهد مقدس سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این دومین باریست که به ایران سفرکرده ام ولی این اولین باریست که به مشهد می آیم، مشهد شهری بسیار زیبا و از نظر معنوی پویاست، این ویژگی ها باعث شده همه کسانی از اروپا به مشهد می آیند تحت تاثیر قرار گرفته و این شهر را به عنوان یک زیارتگاه معنوی و زیبا بشناسند.

مشاور فعالیت های مسلمانان در امور داخلی ایتالیا افزود: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و وجود امام رضا(ع) به عنوان مظهر تقدس و شخصی فهیم به ما این مطلب را نشان می دهد که مسلمانان و کشورهای اسلامی باید همکاری های علمی و مذهبی را گسترش دهند و بتوانیم با استفاده از ظرفیت های این نشست های ایجاد شده، راه کارهایی را برای پیشرفت جوامع اسلامی پیدا کنیم.

وی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت برادری و اتحاد را به تمام کشورهای اسلامی می دهد تا بتوانیم از چهره اسلام در برابر خشونت ها و کسانی که قصد تخریب چهره اسلام را دارند دفاع کنیم چراکه اسلام دین صلح، برادری و علم است.

پالاویچی افزود: ما باید با افزایش همکاری ها و شرکت در نشست های مختلف کشورهای اسلامی وحدت بین مسلمانان را بیشتر نشان دهیم و با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، نشان دهیم ایران کشوریست که وارث تاریخ، فرهنگ و هنر است، ما به این زیبایی ها نیاز داریم تا بتوانیم مسلمانان را از وجود شرارت ها نجات دهیم.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اسلام ناب ایرانی قبل از اینکه موجب اثبات حقانیت دین شود، ماهیت وحشتناک انرا بعنوان مرگبارترین ابزار قدرت افشا کرد که نه موجب نجات بلکه ویرانی جهان در تاریکترین تفکر ظالمانه شده و ثابت کردن که وجود خدای عالم و عادل و قادر و خالق و رحمان و ظالم کش، توهمی بیش نیست و دین خود بزرگترین ظلم بر بشریت است. انها که قبل و اوایل انقلاب، از خوف خشم خدا و جهنم در نماز و دعا خواب راحت نداشتند، اکنون با خواب اسوده، دغدغه جهنم و طمع بهشت ندارند اما به سرنوشت تیره خود و بشریت می اندیشند که جاهلانه و تابع تبلیغات و شعارهای گمراه کننده، قدرتی را حمایت کردند که حاصل ان نه امید و امنیت و پیشرفت بلکه تولد گروههای اهریمنی طالبان و داعش و غیره بوده که جز تباهی و ظلم کارنامه ای ندارند. تعریف فساد بر مبنای دیدگاه متفاوت است و انچه را ما نیک میپنداریم، دیگران بد و بالعکس لذا حق پنداری خود و باطل انگاری دیگران نهایت بی عقلی یا گمراهی و یا رذالت است. اینکه خدا و دین برحق اند، دیدگاه ماست که اهل علم و تحقیق نیستیم و در بیماریها و گرفتاریهای بیشمار گذشته و حال، بدنبال قدرتی نامحدود و توانا و فریادرس بنام خدا بودیم. تاسف اینجاست توانمندی پیشرفته مدعیان تحمیل حکومت دین بر جهان، حاصل زحمات کسانیست که بی دین، و با تکیه بر عقل و علم و حقایق ملموس، به کرات اسمانی دست یافتند حال انکه ما علیرغم چندهزارسال سابقه تمدن، جز شعر در مورد ماه چیزی نساخته ایم. جامعه ای که علم را بی اهمیت، و بر اوهام و خرافات و باورهای ناکارامدزندگی کند، حاصلش ایران عقبمانده در عمق چندهزارساله تاریخ است. صداقت و نوعدوستی و حس مسئولیتی که در میان بی دینها وجود دارد، در بین مسلمانها نیست چرا که حکم جهاد و خشونتگرائی، و امر به معروف که مداخله در زندگی دیگران است و دروغ و فریب پرکاربرد مصلحتی، حس انسانیت و عدالت را تضعیف کرده.