یزد؛

مرمت و ساماندهی بافت تاریخی با تعامل و همکاری

با تعامل و همکاری مردم ومسئولان بافت تاریخی میبد مرمت ساماندهی می شود.

  کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت : با همکاری و تعامل بیشتر بین شهرداری و میراث فرهنگی، روند حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان بهتر و منسجم تر خواهد شد و ما می توانیم این آثار شاخص را که یادگاری از گذشتگانمان است به عنوان امانتی برای نسل آینده به جای گذاریم.

فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزدضمن بازیدیدازشهرتاریخی میبدگفت: اتفاق بزرگ و ارزشمندی است که می توانیم با برنامه ریزی صحیح، جاذبه های گردشگری این شهرستان را به خوبی به جهانیان معرفی نماییم.

 دانش یزدی افزود: با توجه به علاقه و انگیزه مردم این شهرستان در بخش های خصوصی و دولتی می توانیم کیفیت خدمات گردشگری را بهبود بخشیده و به خوبی پاسخگوی نیازهای گردشگران باشیم.

فرماندار میبد نیز گفت: مردم علاقه زیادی به سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی دارند، به همین جهت مسئولین می توانند با راهنمایی و تسهیل نمودن شرایط سرمایه گذاری با مردم همکاری نمایند.

 مرمت اضطراری برخی از بناها، احیای هنرهای نساجی و اشتغال زایی از جمله دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح گردید و در پایان نشست تفاهم نامه ای با محوریت مرمت و ساماندهی بافت تاریخی میبد به امضا رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، شهردار میبد، فرماندار شهرستان و اعضای شورای شهر میبد در این نشست حضور داشتند. 
 
 نارین قلعه، مساجد تاریخی، مجموعه کاروانی رباط، پیر چراغ، آسیاب ها و آب انبارها دروازه و برج و باروهای شهر برخی از آثار تاریخی میبد محسوب می شود.

 شهرستان میبد در فاصله حدود 45 کیلومتری یزد قرار دارد.
 
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار