سخنگوی کاخ سفید: هویت متقاضیان مهاجرت به آمریکا دقیق تر ارزیابی می شود

سخنگوی کاخ سفید از اجرای سازوکاری دقیق ‌تر برای بررسی هویت متقاضیان مهاجرت به آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «شان اسپایسر» سخنگوی جدید کاخ سفید در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، در خصوص مواضع دونالد ترامپ به ویژه در مورد مساله مهاجرت، صحبت کرد.

یکی از خبرنگاران به قول‌های انتخاباتی ترامپ برای برخورد با مهاجران غیرقانونی اشاره کرد و درباره آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص توضیح خواست.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ گفت: در خصوص قول رئیس ‌جمهور در حوزه مهاجرت و ساخت دیواری در مرزهای جنوبی و اصلاح برنامه مهاجرت، باید بگویم که در حال حاضر، اولویت رئیس جمهور بر مبارزه با تبهکاران معطوف است؛ همان کسانی که امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازند.

اسپایسر افزود: ترامپ برای اجرایی شدن اهداف خود، منتظر تکمیل کابینه است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به قول ترامپ برای ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا هم تصریح کرد این یکی از مسائلی است که وزرای خارجه و امنیت ملی باید پس از رأی اعتماد از کنگره، بررسی کنند و یک برنامه کاری مشترک برای بررسی دقیق‌ تر هویت افراد تدوین کنند.

اسپایسر همچنین از عدم صدور رأی اعتماد برای اعضای کابینه ترامپ (بجز 3 نفر) به شدت انتقاد کرد و آن را حاصل ادامه مخالفت دموکرات‌ها با رئیس‌ جمهور جمهوری‌ خواه دانست.

در ادامه یکی از خبرنگاران که تبعه روسیه بود، علت مقاومت ترامپ در برابر حملات و اصرار بر همکاری با کشورش را جویا شد.

سخنگو پاسخ داد: رئیس ‌جمهور مردی است برای انعقاد توافقات خوب. او می‌ جنگد برای توافقاتی که به نفع آمریکاست حالا چه در قالب حمایت از مالیات‌دهندگان آمریکایی و چه در قالب دفاع از منافع ملی در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار