احتمال تغییر در نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان وجود دارد

معاون دبیر کل شورای‌ عالی آموزش و پرورش از احتمال تغییر در نحوه ارزشیابی و ارایه گزارش پژوهشی در این زمینه خبر داد.

احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش و ارزشیابی شایستگی‌محور اظهار داشت: در این جلسه گزارش پژوهشی از این نوع ارزشیابی ارائه شده است.

وی ادامه داد: هنوز این نوع ارزشیابی مصوب نشده و فقط در سطح پیشنهاد بوده که چنانچه در شورای عالی مطرح و مصوب شود، تغییراتی در نظام ارزشیابی ایجاد می کند.

معاون دبیرکل شورای‌ عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هنوز این مساله قابلیت اجرایی ندارد، عنوان کرد: ارزشیابی شایستگی محور در دستور بررسی قرار گرفته و هنوز مورد بحث یا تصویب قرار نگرفته است.

عابدینی در خصوص تاثیر این طرح بر ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی گفت: چنانچه ارزشیابی شایستگی محور تصویب شود، در تمامی مقاطع تحصیلی قطعا نحوه ارزشیابی ها با تغییراتی مواجه شده و در مسیر جدیدی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: در جلسه گذشته فقط چارچوب ارزشیابی پیشرفت تربیتی شایستگی محور دانش آموزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار