آماده باش تمام دستگاه های امدادرسان سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: در پی بارندگی های اخیر تمام دستگاه های کمک رسان و امدادی این استان در حال آماده باش هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بارندگی و سیلاب های اخیر ظهر امروز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اعضای ستاد بحران استان در استانداری تشکیل شد.

 باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان در این جلسه گفت: تمام دستگاه های کمک رسان و امدادی  در حال آماده باش هستند و براساس گزارش های دریافتی از فرمانداران شهرهای جنوبی استان در دومین جلسه ،شب گذشته هیچ مشکلی در  ارائه خدمات به مردم خسارت دیده از سیلاب وجود ندارد.

وی افزود: تا کنون ۲۹۵ خانوار شامل ۱۴۳۵ نفر آسیب دیده از سیل در مناطق ایمن اسکان  داده شدند. 

باقرکرد گفت: ۲۹۰ چادر امدادی نیز بین خسارت دیدگان از سیل توزیع شده است. 

 سیلاب خسارت جانی نداشته است

اربابی مدیر کل مدیریت بحران استان نیز  با بیان این که سیلاب تاکنون هیچ خسارت جانی نداشته ،گفت: هم اکنون تعدادی اکیپ هلال احمر در منطقه  مستقر و در حال خدمات رسانی به خسارت دیدگان  هستند. 

وی افزود: تاکنون ۳۹۲ نفر گرفتار از سیل نجات داده شدند.

 اربابی بیان کرد: ۵۰ تیم اورژانس در حال انجام ماموریت در مناطق سیل زده هستندو همچنین ۲ فروند بالگرد در چابهار و کنارک نیز جهت ارائه خدمات مستقر است.  

مدیر کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: ۱۶۸ واحد مسکونی در شهرهای کنارک، دلگان، نیکشهر ، بنت،فنوج،چابهار و مهرستان بالای ۶۰ درصد تخریب و ۵۳۰ واحد نیز دچار آبگرفتگی شدند که نیاز به تعمیر دارند.

اربابی خاطرنشان ساخت: به واحدهای خسارت دیده ۲۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد از سوی بنیاد مسکن تعلق می گیرد.

 وی گفت: با توجه به ذخیره مایحتاج مورد نیاز در انبارهای استان هیچ کمبود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد با این حال از سوی هلال احمر استان های کرمان ، یزد ، خراسان رضوی و جنوبی و فارس کمک های امدادی و پشتیبانی در حال ارسال است.

آماده باش تمام نیروهای امدادی در منطقه
هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در جمع مردم روستاهای سیل زده کنارک گفت: بارندگی های اخیر ممكن است براي روستاييان نقطه زحمت شود اما نیاز هست که برای استفرار روستاها در بستر رودخانه احتياط بيشتري صورت بگیرد.

وی با بیان این که در بارندگي های اخیر به اندازه يكسال آب در پشت سدها ذخيره شده، اظهار داشت: تمام نيروهاي امدادي در اين روزها به طور آماده باش در حال كمك رساني به مردم هستند.

هاشمی تصریح کرد: متاسفانه بارندگي های اخير راه دسترسي به روستاهای جنوب استان را مسدود كرده و حتي هلي كوپتر هم امكان پرواز نداشت. وی ادامه داد: با اين حال موجبات خوشحالي و مسرت روستاييان شده است زيرا نياز فرداي كشاورزان تامين شده است.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.