جنجال رسانه‌ای درباره حمله شمعون به پایگاه‌های سعودی!

رسانه‌های عربی مدعی شدند پایگاه‌های عربستان از سوی هکرهای ایرانی مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اخبار الامارات، رسانه‌های عربی امروز مدعی شدند شماری از پایگاه های سعودی در 24 ساعت گذشته بوسیله ویروس "شمعون 2" مورد حمله قرار گرفته اند.

این رسانه‌ها اعلام کردند از جمله پایگاه‌های رسمی سعودی که هدف این حملات قرار گرفته‌اند، پایگاه "وزارت کار و پیشرفت اجتماعی" و صندوق توسعه منابع انسانی با نام "هدف" هستند. این رسانه‌ها در ادامه ادعاهای خود اعلام کردند طبق اطلاعات رسیده تاکنون، طرف های ذی‌ربط تمامی اقدامات و تدابیر فنی لازم را برای حمایت از پایگاه‌های داده‌ای به انجام رساندند و پس از مقابله با این ویروس، از انتشار و گسترش آن جلوگیری شد.

رسانه‌های عربی در ادامه مدعی شدند ویروس شمعون از سوی هکرهای ایرانی برای حمله به پایگاه های سعودی طراحی شده است. این رسانه‌ها در ادامه ادعاهای خود در خصوص اینکه چه کسی در پشت این حملات قرار دارد، اعلام کردند: با بازگشت به عقب، می بینیم شرکت "فایر آی" که در زمینه امنیت سایبری فعالیت دارد، در 6 دسامبر 2016 ( 16 آذر 95) از کشف موجی از حملات که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را هدف قرار داده بود، خبر داد. 

این رسانه‌ها در ادامه ادعاهای خود اعلام کردند که در بیانیه این شرکت آمده است: در سال 2012 گروهی از هکرهای ایرانی که نام "شمشیر بُرّان عدالت" (Cutting Sword of Justice) را بر روی خود نهاده بودند، با استفاده از بدافزای به نام "شمعون" شرکت های انرژی را در خاورمیانه هدف قرار دادند.  ادعای رسانه های عربی و سعودی در حالی مطرح می شود که مقامات ایران تاکنون اظهارات این رسانه‌ها را تأیید نکرده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار