توجه همه جانبه اقشار مختلف جامعه به انرژی‎های تجدیدپذیر ضروری است

دبیر ستاد توسعه انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی گفت: توجه به توسعه پایدار یکی از شرایط مهم و حیاتی کشور است که توجه همه جانبه اقشار مختلف جامعه به انرژی‎های تجدیدپذیر ضروری می باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیروس وطن خواه دبیر ستاد توسعه انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی ریاست جمهوری و دومین جشنواره ملی انرژی تجدید پذیر که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزارشد، گفت: بدون شک امروز نشان دهنده این است که ما در انرژی تجدید پذیر جزو کشورهای بی نظیری در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: در ایران توسعه و گسترش انرژی هاي تجديدپذير در تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعي و زیست‌محیطی اهمیت بالایی دارد و در دستیابی ایران به توسعه پايدار و تأمین نیازهای حال و آینده نقش اساسی ایفا می‎کند.

دبیر ستاد توسعه انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی بیان کرد: بنابراین لزوم توجه همه جانبه اقشار مختلف جامعه به انرژی‎های تجدیدپذیر امری ضروری به نظر می‎رسد.

وی تصریح کرد: در این راستا انجمن انرژی‎های تجدیدپذیر به عنوان یک مجموعه مردم نهاد و غیردولتی و دارای ارتباطاتی مؤثر با شرکت‎ها، سازمان‎های دولتی و متخصصان حوزه انرژی‎های تجدیدپذیر با هدف آگاه‎سازی، هماهنگ‎سازی، بسترسازی و تسهیل توسعه استفاده از انرژی‏های تجدیدپذیر، مجموعه‎ای از خدمات آموزشی، پژوهشی و ترویجی برای دانش آموزان فراهم آورده است. 

وطن خواه با بیان اینکه نفت یک موهبت الهی است که ما متاسفانه در این زمینه چالش جدی داریم، افزود: ما هرآنچه بخواهیم در این کشور داریم ولی نمی توانیم به طور بهینه استفاده کنیم.

وی گفت: در بحث انرژی های تجدیدپذیر نمی توان با یک تخصص خاص به آن نگاه کرد در این زمینه همه عوامل و بخش های اقتصادی، مدیریتی و غیره در این بخش دخیل هستند.

دبیر دومین جشنواره ملی انرژی تجدید پذیر اظهار داشت: تا زمانی که متوجه بهای انرژی نباشیم قطعا بیهوده آن را استفاده می کنیم.

وی بیان کرد: بررسی چالش ها و زیرساخت های مورد نیاز کشور برای بکارگیری سوخت های زیستی در سبد سوخت به منظور کاهش آلودگی هوا، ایجاد ارزش افزوده و کاهش واردات برخی محصولات جانبی حوزه در نفت است.

وطن خواه با بیان اینکه توجه به توسعه پایدار یکی از شرایط مهم و حیاتی در کشور است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز چهار هزار شرکت دانش بنیان در کشور تاسیس شده که یکی از مباحث مهم و اصلی این شرکت های بحث انرژی های تجدید پذیر است.

دبیر ستاد توسعه انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی تاکید کرد: در این زمینه سندی مصوب شده که تا در آن انرژی فناورانه تجدیدپذیر بتوانند با یک هم افزایی که نقش فعال در کشور دارند به خوبی پیاده کند.

وی عنوان کرد: ما ۲۰ هزار مگاوات انرژی در کشور داریم که ۱۰ هزار مگاوات آن برق و مابقی مربوط به حرارت است در کشور داریم که امیدواریم این سند مصوب تا در چشم انداز کلی به رقم های بالاتری برسد.

وطن خواه اظهار داشت: برای این کار راهبردهای زیادی پیش بینی شده است که امیدواریم همه دستگاه های زیربط که یکی از بخش های مهم آن حوزه علمی و فناوری است اتفاق افتد.

دبیر دومین جشنواره ملی انرژی تجدید پذیر گفت: بیش از 130 طرح به دبیرخانه دومین جشنواره ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ارسال شده که از بین آنها 16 طرح در حوزه انرژی‌های آب، باد، خورشید، زیست توده و پیل سوختی انتخاب شد.

وی یادآورشد: همچنین 28 مورد از طرح های ارسالی بصورت ایده در قالب پوستر ارائه می شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار