کرمان؛

کاهش پرونده های ورودی به دادگستری جیرفت

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت :شاهد کاهش 6.40درصدی ورودی پرونده به دادگستری جیرفت هستیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد به همراه جمعی از معاونین دادگستری استان و مقامات قضایی شهرستان جیرفت در دیدار با حجت الاسلام کرمی پور امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: ائمه جمعه همواره و به صورت مستمر از دستگاه قضایی استان حمایت معنوی نموده اند.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان با بیان اینکه اولین خصیصه یک دستگاه قضایی مقتدر استقلال قضایی است افزود:استقلال قضايی لازمه تحقق امنیت قضایی است.

موحد دسترسی آسان به عدالت را یکی دیگر از ویژه گی های یک دستگاه قضایی مقتدر برشمرد و تاکید کرد:یکی از مولفه های مهم امنیت داخلی کشور بحث امنیت قضائی مردم است

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر ضرورت راه اندازی کانون اصلاح وتربیت مستقل ویژه کودکان و نوجوانان بزه کار در جنوب استان کرمان به مرکزیت شهرستان جیرفت تاکید کرد.

رییس شورای قضاپی استان ضمن تقدیر از عملکرد مثبت دادگستری شهرستان جیرفت گفت:در 9ماه ی گذشته قریب به 62هزارپرونده وارد دادگستری های جنوب استان کرمان شده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون16هزار و670فقره پرونده وارد دادگستری جیرفت شده است تصریح کرد:خوشبختانه شاهد کاهش 6.40(6ممیز40دهم درصدی)ورودی پرونده ها به دادگستری جیرفت بوده ایم

وی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان دارای مردمانی نجیب با فرهنگی کهن می باشد افزود:تراکم بالای کار تاثیر منفی برکیفیت کار قضایی می گذارد.

امام جمعه شهرستان جیرفت به جایگاه بسیار مهم و خطیر قضاوت اشاره کرد و افزود:حجم بالای ورودی پرونده ها به محاکم قضایی نگران کننده است

حجت الاسلام کرمی پور در دیدار با مقامات ارشد قضایی استان کرمان اظهار داشت:مردم نبایستی برای کوچکترین دعاوی و اختلافات خود که قابل حل است سریعا به مراجع قضایی مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد:حضور مستمر رییس کل دادگستری استان کرمان در شهرستان ها موجب دلگرمی و تقویت روحیه قضات و کارکنان اداری سیستم قضایی می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار