کرمانشاه؛

ثبت نام 1300 متقاضی نوسازی ناوگان تاکسیرانی

تاکنون1300 تاکسیران کرمانشاهی متقاضی نوسازی تاکسی‌های خود شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ به گفته مدیر عامل تاکسیرانی کرمانشاه تاکنون1300 تاکسیران کرمانشاهی متقاضی نوسازی تاکسی‌های خود شده‌اند.

سجاد سلیمانی  با بیان اینکه در ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه 1500 دستگاه تاکسی فرسوده وجود دارد گفت: از این تعداد تاکنون 1300 متقاضی برای نوسازی ثبت نام کرده‌اند که در این مدت بیش از 630 دستگاه تاکسی نوسازی شده و به مالکین تحویل شده است.

سلیمانی ادامه داد: نسبت تاکسی‌های فرسوده به تعداد کل ناوگان تاکسی با پلاک(ت) شهر کرمانشاه حدود 20 درصد است.

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه افزود: بر اساس آمارهای موجود شهر کرمانشاه بعد از مشهد دومین شهر موفق کشور در نوسازی تاکسیرانی است.

سلیمانی ادامه داد: سیاست سازمان تاکسیرانی تاکنون تعامل و کمک به تاکسیرانان جهت تشویق به نوسازی ناوگان بوده است، اما در صورت عدم همکاری دارندگان تاکسی‌های فرسوده جهت نوسازی، سازمان تاکسیرانی برابر دستورالعمل هیئت وزیران ملزم به انجام اقدامات بازدارنده و قهری است.

سلیمانی افزود: بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت، سازمان تاکسیرانی ملزم شده امتیاز بهره‌برداری تاکسی‌هایی که به سن فرسودگی رسیده و دارندگان آنها نسبت به نوسازی خودروهای خود تا پایان همان سال اقدام نکنند را لغو کند.

سلیمانی توقف تاکسی‌های فرسوده( خودروهای مدل 85 و پایین تر) در همه خطوط را اولین مرحله برخورد این سازمان برشمرد و افزود: در مرحله بعدی نیز اعمال قانون و قطع خدمات به تاکسی‌های فرسوده در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

سلیمانی با بیان اینکه جهت اسقاط تاکسی فرسوده وام 20 میلیون تومانی در نظر گرفته شده که سه بانک پارسیان، تجارت و ملت بانک‌های عامل هستند، ادامه داد: همچنین مبلغ پنج میلیون تومان هم برای اسقاط خودرو در نظر گرفته شده که در مجموع 25 میلیون تومان به تاکسیران‌ها پرداخت خواهد شد، ضمن اینکه مابقی قیمت خودرو را تاکسیران‌ها برای تعویض خودرو پرداخت خواهند کرد.

سلیمانی افزود: میزان سود این تسهیلات 16 درصد بوده و بازپرداخت آن نیز چهار ساله خواهد بود که اقساط آن نیز 570 هزار تومان می‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات گاز سوز بودن خودرو است، ادامه داد: نوع خودروها شامل خودروهای
EF7
و پژو 405 بهینه سازی شده گازسوز است.

به گفته سلیمانی در ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه 9400 دستگاه تاکسی مشغول خدمت رسانی هستند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار