ترزا می: اقتصاد انگلیس بر خدمات و صنعت مدرن متمرکز خواهد شد

انگلیس برای خنثی کردن اثر خروج از اتحادیه اروپا اقتصاد خود را بر تقویت بخش خدمات و صنعت مدرن متمرکز می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری یورونیوز ، ترزا می روز دوشنبه سیاست ها و راهبردهای کلی صنعتی کشورش را بعد از خروج از اتحادیه اروپا تشریح کرد.

او با بیان این که در نظر دارد کشورش را از نو صنعتی کند، افزود الگوی اقتصادی انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا باید بر اساس خدمات مالی و مصرف گرایی باشد.

لندن در همین راستا در نظر دارد به طور هدفمند به بخش تولید صنعتی کشور کمک کند، سرمایه گذاری ها را در بخش فناوری ،تحققیات و توسعه افزایش دهد.

فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس در مجمع جهانی اقتصاد که هفته گذشته در داووس سوییس برگزار شد گفت کشورش برای آنکه بعد از خروج از اتحادیه اروپا همچنان رقابتی باقی ماند راهها و امکانات دیگری در اختیار دارد.

وی با این حال خاطر نشان کرد او نیز مانند نخست وزیر خواستار حفظ این حالت رقابتی در چارچوب اقتصادی اتحادیه اروپا و از طریق دسترسی به بازار مشترک اروپاست. اما حالا لندن امیدوار است که رونق صنعتی در انگلیس بتواند تکانه شدید ناشی از خروج از بازار مشترک اروپایی را خنثی کند.

این مسئله از آنجا مهم است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بازار مشترک اروپا بیش از همه به بازار مالی و مشترک اروپا آسیب وارد خواهد کرد. ترزا می از شرکت های صنعتی خواسته است در ازای حذف مقررات دست و پا گیر، همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار