نخستین همکاری نیروی هوایی روسیه با ائتلاف مبارزه با داعش در سوریه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای جزئیات همکاری هوایی مسکو و آنکارا را در شهر الباب سوریه تشریح کرد.

نخستین همکاری نیروی هوایی روسیه با ائتلاف مبارزه با داعش در سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای جزئیات همکاری هوایی مسکو و آنکارا را در شهر الباب سوریه تشریح کرد. 

بر اساس این بیانیه‌ جنگنده‌های روسیه و ترکیه 21 ژانویه (دوم بهمن ماه)، عملیات مشترکی علیه مواضع داعش در شهر الباب در منطقه حلب سوریه انجام داده‌اند. در این حمله سه جنگنده روسی شامل دو جنگنده سوخو 24 و یک بمب افکن سوخو 34 به همراه چهار جنگنده نیروی هوایی ترکیه شامل دو جنگنده اف 16 و دو بمب افکن اف 4 شرکت داشتند. 

در این حمله 22 مورد از مواضع داعش بمباران شد. یک روز پیش از این حمله، نیروی هوایی روسیه برای نخستین بار، با ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در منطقه همکاری و مختصات مواضع داعش را از آنها دریافت کرده بود. 

این دومین عملیات مشترک نیروهای روسی با نیروی هوایی ترکیه در خاک سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور است. روز چهارشنبه هفته گذشته، نیروی هوایی روسیه نخستین عملیات مشترک خود را با نیروهای ترکیه در شهر الباب سوریه انجام داد. 

اخبار همکاری روسیه و ترکیه در سوریه پس از آن منتشر می شود که آتش بس فراگیر در سوریه از 30 دسامبر (10 دی ماه) با حمایت این دو کشور اجرایی شد. 

شهر الباب سوریه، یکی از آخرین مواضع تروریست‌های داعشی در مرز با ترکیه است. شهر الباب برای آنکارا بسیار راهبردی است. ترکیه می‌کوشد با اشغال این شهر مانع از تصرف آن به دست نیروهای کرد و ضمیمه شدنش به قلمروی کردهای سوریه شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار