ابراز امیدواری عربستان به تقویت روابط با آمریکا

عربستان سعودی، متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه، امیدوار است در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، روابط میان ریاض و واشنگتن تقویت شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در گزارشی نوشت، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور، در جلسه هفتگی کابینه به «روابط قدرتمند میان عربستان سعودی و آمریکا اشاره و ابراز امیدواری کرد که این روابط گسترش یابد و تقویت شود.»

کابینه عربستان سعودی همچنین به ترامپ برای پیروزی در انتخابات و به دست گرفتن قدرت در آمریکا تبریک گفت.

آمریکا و عربستان سعودی از چند دهه پیش روابط خود را بر مبنای امنیت در ازای نفت خام بنا نهادند. اما روابط میان ریاض و واشنگتن در دوره 8 ساله ریاست جمهوری باراک اوباما، تیره شد.

کنگره آمریکا چندی پیش با تصویب قانونی، به شهروندان آمریکایی اجازه داد تا از عربستان سعودی به خاطر نقش داشتن شماری از اتباع این کشور در حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، شکایت کنند که این موضوع بر اختلافات میان ریاض و واشنگتن افزود.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، هفته گذشته گفت وی انتظار دارد که دولت ترامپ بیشتر در منطقه خاورمیانه و تحولات جهانی نقش‌آفرینی کند.

عربستان در حالی امیدوار به گسترش روابط با آمریکاست که ترامپ تهدید کرده است که ورود مسلمانان به خاک آمریکا را ممنوع خواهد کرد.

بعلاوه مایکل فلین، مشاور امنیتی ترامپ، چندی پیش مدعی شد که اسلام یک دین نیست بلکه یک «ایدئولوژی سیاسی» است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار