وزیر آشتی ملی سوریه: مواضع ترکیه با حضور در نشست آستانه تغییر نکرده است

وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به اینکه مذاکرات آستانه بوته آزمایش گروه های مسلح است،گفت: مواضع ترکیه با حضور در نشست آستانه تغییر نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سومریه نیوز، علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه در مورد مذاکرات آستانه گفت: این مذاکرات بوته آزمایشی برای گروههای مسلح است. این گروهها باید اقدامات نظامی را کنار بگذارند و در کنار ارتش سوریه به مبارزه با گروه هایی بپردازند که با آتش بس موافقت نکرده اند.

وی افزود: نکته دیگر آنکه این گروه ها و حامیانشان باید به صورت آشکار، میان گروه هایی که با مبارزه با تروریسم همراه می شوند و گروه هایی که این گونه نیستند تفاوت قائل شده و جدایی بیندازند. اگر چنین شد، می توانیم وارد مراحل بعدی شویم و از موفقیت مذاکرات آستانه سخن بگوییم.

حیدر درباره ترکیه گفت: ترکیه برای اثبات حسن نیت خود راه درازی را پیش رو دارد و حضور در آستانه به معنای تغییر سیاست آن نیست. مواضع ترکیه در عالم واقع و در میدان تغییر نکرده است. این کشور همچنان از افراد مسلح پشتیبانی لجستیکی می کند. طمع ورزی ترکیه هم تغییری نکرده و نمی توان از تغییر سیاست های آن سخن گفت.

وی تصریح کرد ارتش سوریه توانسته است از ضربه خوردن حکومت سوریه جلوگیری کند و اجازه ندهد وحدت کشور به خطر بیفتد. علت ایجاد آشتی در بسیاری از مناطق سوریه، موفقیت های ارتش بود. ارتش همچنین گروههای مسلح را وادار کرد تا به جای جنگ به فکر راه های دیگر بیفتند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار