نوروزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهدای آتش‌نشان از مزایای قانون ایثارگری شهرداری بهره‌مند می‌شوند

رئیس فراکسیون ایثارگران گفت: شهدای آتش‌نشان از مزایای قانون سازمان ایثارگری شهرداری استفاده می‌کنند و تحت پوشش بنیاد شهید قرار نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام "حسن نوروزی" رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه آتش‌نشانان جانباخته در زمان ماموریت شهدای ضمن خدمت محسوب می‌شوند، گفت: این عزیزان در کنار شهدای منا که شهیدان فرهنگی محسوب می‌شوند، دفن خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: شهدای آتش‌نشان از مزایای قانون سازمان ایثارگری شهرداری می‌توانند استفاده کنند و دیگر تحت پوشش بنیاد شهید قرار نمی‌گیرند.

وی در واکنش به اقدام مجلس برای پیگیری اینکه آتش‌نشانان جانباخته ضمن خدمت را تحت حمایت بنیاد شهید قرار دهند، اظهار داشت: اگر بخواهیم این شهدا را تحت حمایت بنیاد شهید قرار دهیم باید شهدای مشاغل سخت دیگر را هم در نظر بگیریم، کارکنان نیروی انتظامی نیز شغل سختی دارند، کار مخصوصا در حوزه مرزها و یا معلمی که برای نجات جان شاگردانش به آتش زد و فوت کرد را هم باید تحت سرپرستی بنیاد شهید قرار دهیم.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خاطرنشان کرد: البته نیاز به قانون جدیدی وجود ندارد اما در صورت موافقت مجلس می‌توان قانونگذاری دیگری را برای این امر انجام داد.

شایان ذکر است؛ طی حادثه ساختمان پلاسکو در روز پنجشنبه (1 بهمن ماه) تعداد بسیاری از آتش‌نشانان در زیر آوار مدفون و شهید شدند، بعد از این حادثه اعضای مجمع نمایندگان تهران و برخی دیگر از وکلای ملت به دنبال تحت این هستند که شهدای آتش نشان را تحت حمایت بنیاد شهید قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
انشاالله عمل بش خواهشا حرف نباشه به امید خدا .خدا خیر بده به دولت محترم وعواملش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
پنجشنبه 30 دیماه بود نه 1 بهمن
آخرین اخبار