اصفهان؛

میدان امام محل ارائه صنایع دستی اصیل و سنتی اصفهان است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: میدان امام اصفهان تنها محلی برای ارائه صنایع دستی اصیل و سنتی ایران بویژه اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر جعفر صالحی در جلسه ای با مدیر بازرسی اتاق اصناف اصفهان، نمایندگانی از اتحادیه صنف صنایع دستی و جمعی از هنرمندان و کارشناسان معاونت صنایع دستی، با اشاره به وضعیت فعلی میدان امام اصفهان بر لزوم ساماندهی هر چه بهتر این مجموعه تاکید کرد.
وی در این جلسه خواستار همکاری و تعامل فی ما بین دستگاه های کاشف و ضابط در حوزه های صنایع دستی استان شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، همچنین بر برگزاری جلسات با تولید کنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی در راستای حفاظت و صیانت مواریث کهن منقول فرهنگی کشور که از نسل های گذشته به دست ما رسیده و به یادگار مانده است تاکید کرد.
جعفر صالحی افزود: لازم است که شعار هر شهروند و هر فروشنده صنایع دستی اصفهان یک حافظ و نگهبان در حوزه های صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان اجرایی شود.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی برای ارتقای آگاهی شهروندان جهت تشخیص صنایع دستی اصیل ایرانی و بویژه اصفهان از محصولات بدلی خبر داد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان همچنین به شکل گیری کارگروه مشترک اجرایی برای رصد فروشگاه های عرضه صنایع دستی در میدان امام مبنی بر رعایت ضوابط و شرایط ابلاغی در این راستا اشاره کرد.
بیش از 300 رشته صنایع دستی ثبت شده و شناخته شده در ایران وجود دارد که 196 رشته آن مربوط به استان اصفهان است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار