شیراز؛

طنین موسیقی اقوام کشور در شیراز

ششمین جشنواره موسیقی اقوام سراسر کشور در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هدایت رضایی رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: ششمین جشنواره موسیقی اقوام سراسر کشور با عنوان سرنای وحدت در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طنین انداز می شود.

رضایی با اشاره به حضور گروه‌ های موسیقی از گیلان، آذربایجان، فارس، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، کردستان، منطقه بختیاری و لرستان در ششمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بیان کرد: این جشنواره به وحدت  مشترک فرهنگ  اقوام ایرانی می‌پردازد.

وی بیان کرد: مشترکات فرهنگی اقوام ایرانی بوسیله پژوهشگران این جشنواره تقسیم‌بندی شده، و این مشترکات براساس یافته‌ های پژوهشی  در 3 دسته قومی، ملی و مذهبی قرار دارد.

رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: در این جشنواره زبان فارسی به عنوان نقطه وحدت اقوام ایرانی و شادی به عنوان تجلی این وحدت و همدلی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات در قالب مقاله‌ ها و یافته ‌های پژوهشی در سایت جشنواره ارائه می شود.

رضایی با بیان اینکه در طول اجرای برنامه 3 گروه به اجرای آثار خود می پردازند تصریح کرد: این جشنواره در روز های 9،10و 11بهمن ماه امسال در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود که هر روز 6 گروه موسیقی آثار خود را اجرا می کنند که بخش نخست آن از ساعت 18تا20 و بخش دوم از ساعت 21تا 23 است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.