رئیس‌سابق سیا: ترامپ باید از سخنرانی خود در مقر سیا شرمسار باشد

جان برنان از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در حضور مقامات اطلاعاتی این کشور انتقاد کرد.

رئیس‌سابق سیا: ترامپ باید از سخنرانی خود در مقر سیا شرمسار باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، جان برنان – رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)- اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور –دونالد ترامپ- باید از سخنان نفرت انگیزی که در زمان بازدید از مقر سیا ایراد کرد شرمگین باشد.

دونالد ترامپ در حضور مقامات سیا و در مقابل دیواری که یادبود سربازانی بود که برای دفاع از آمریکا جان خود را فدا کرده بودند به جای ایراد یک سخنرانی به یادماندنی به انتقاد از خبرنگاران پرداخت. وی خبرنگاران را دروغگو‌ترین افراد روی کره زمین توصیف کرد و سعی کرد تعداد افرادی را که در مراسم تحلیفش شرکت کرده بودند بزرگ نمایی کند. بنابر گزارش‌ها فقط 250 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند. این در حالیست که ترامپ تعداد افراد حاضر در مراسم تحلیف را یک و نیم میلیون نفر اعلام کرد.

ترامپ به مقامات سیا گفت از آنها حمایت می‌کند. این در حالیست که وی در هفته‌های پیشین چندین بار از عملکرد اف‌بی‌آی و سیا انتقاد کرد و حتی یافته‌های این دو آژانس درباره احتمال دست‌داشتن روسیه در هک شدن کامپیوترهای نهاد‌های حزب دموکرات به نفع ترامپ را کاملاً رد کرد.

جان برنان که در دولت باراک اوباما –رئیس‌جمهور سابق آمریکا- رئیس سیا و مشاور وی در امور مبارزه با تروریسم بود در این خصوص گفت : «من از اینکه دونالد ترامپ در مقابل دیواری که یادبود قهرمانان آمریکا است به بزرگنمایی خود پرداخت عصبانی و ناراحت هستم. ترامپ باید خجالت بکشد».

یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا نیز در این خصوص در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفت: «این یکی از نگران‌کننده ترین سخنرانی‌هایی است که من تا به حال شنیده‌ام. او [ترامپ] می‌توانست خیلی راحت بگوید من اینجا هستم تا پل‌های جدیدی بسازم. اما او ده ثانیه در این باره حرف زد و ادامه سخنرانی‌اش به تعداد جمعیت حاضر در مراسم تحلیفش اختصاص یافت».

حتی شان اسپایسر –سخنگوی کاخ سفید- هم نخستین جلسه مطبوعاتی خود را به تعداد جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ اختصاص داد.

بازدید از مقر سیا در ایالت ویرجینیا یکی از چندین بازدیدی است که دونالد ترامپ قرار است از آژانس‌های فدرال انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار