کرمانشاه؛

تغذیه و بیماری سرطان

هیچ ماده غذایی واحدی نمی‌تواند خطر سرطان را کاهش دهد، اما ممکن است کاربرد ترکیب مناسب مواد غذایی در کاهش این خطر، مهم باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نچواک کارشناس رژیم درمانی و تغذیه با اشاره به اینکه مواد غذایی رنگی میوه‌ها و سبزیجات سرشار از موادی مغذی هستند که با سرطان مبارزه می‌کنند، و هرچه پر رنگ‌تر باشد ، مواد مغذی بیشتری در بر دارند افزود: این مواد غذایی می‌توانند به شخص کمک کنند به وزن مناسب دست یابند و آن را حفظ کند، و بنابراین از این طریق  به کمتر شدن خطر سرطان کمک می‌کنند.
وی افزود :با داشتن اضافه وزن، خطر چند نوع سرطان افزایش می‌یابد، از جمله سرطان‌های روده بزرگ، مری، و کلیه. هدف باید این باشد که در طول روز دست کم پنج پرس میوه و سبزی که به نحوی صحیح آماده شده است مصرف شود.

این کارشناس رزیم درمانی گفت : از خوردن مواد غذایی آماده (فست فود) اجتناب شود احتمالاً مصرف هر از گاهی یک همبرگر یا یک ساندویچ سوسیس ضرری ندارد. اما کاهش دادن میزان مصرف گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس دودی ،کالباس و همبرگر امکان دارد در کمتر کردن خطر سرطان های روده بزرگ و راست‌روده (کولورکتال) و معده مفید باشد.

وی افزود همچنین، ممکن است خوردن گوشت هایی که با دودی کردن یا با استفاده از نمک نگهداری شده‌اند شخص را در معرض عواملی قرار دهد که به‌طور بالقوه می‌توانند باعث ایجاد سرطان بشوند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.