نگاه جامع به کیفیت‌بخشی مدارس شبانه‌روزی/ پرداخت سرانه تغذیه به دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه گفت: برای کیفیت‌بخشی مدارس شبانه‌روزی تمامی جوانب مورد نیاز دانش‌آموزان مورد توجه است.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون برنامه های درنظرگرفته شده برای کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان چنین مدارسی به طور تمام وقت در محل آموزشی حضور دارند، برای برنامه های کیفیت بخشی به اینگونه مدارس، نگاهی چندجانبه داریم.

وی با اشاره به اینکه صرفا به ارتقای کیفیت مسائل آموزشی توجه نمی شود، افزود: ارتقای خدمات و مسائل بهداشتی، خوابگاهی، تغذیه ای و همچنین مسائل تربیتی و پرورشی را در دستور کار قرار دادیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بیان کرد: برای اجرای برنامه های کیفیت بخشی از حمایت ها و مشارکت نهادهای مربوطه نیز بهره می بریم.

زرافشان به سرانه دانش آموزی در مدارس شبانه روزی اشاره داشت و عنوان کرد: این دانش آموزان علاوه بر سرانه عمومی که مبلغ آن قریب به 12 هزار و 500 تومان برآورد می شود، سرانه دیگری نیز برای آنان در نظر گرفته شده که البته با توجه به ضریب محرومیت مبلغ بیشتری اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه ردیف بودجه ای برای تغذیه دانش آموزان مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است، عنوان کرد: در بسته های تغذیه ای که سازمان بهزیستی ارائه می دهد، 11 میلیارد تومان در نظر گرفتیم که بسته اول آن توزیع و بسته های دوم نیز در حال آماده‌سازی بوده که همین مبلغ برای این دوره در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از حمایت علمی برخی نهادها به مدارس شبانه روزی خبر داد و اظهار داشت: نهادهایی همچون بنیاد علوی و موسسه خدمات علمی رزمندگان، حمایت های علمی به این دانش آموزان داشته که جزو سرانه محسوب می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.