روسیا الیوم گزارش داد:

حویجه و الشرقاط؛ گرسنگی، مرگ و ربوده شدن

دیده‌بان حقوق‌بشر عراق اعلام کرد هزاران غیرنظامی در حویجه و الشرقاط در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دیده‌بان حقوق‌بشر عراق اعلام کرد: ساکنان شهرستان حویجه در استان کرکوک و شرق الشرقاط در استان صلاح الدین منتظر اقدام دولت عراق برای آزادی مناطقشان از دست داعش هستند. 

دیده بان حقوق بشر عراق ضمن متهم کردن مقامات به نادیده گرفتن رنج و مشکلات ساکنان حویجه و الشرقاط، گفت: ساکنان حویجه و الشرقاط از کمبود غذا و دارو و شیوع بیماری‌ها رنج می‌برند. داعش به ساکنان اجازه خروج از مناطق تحت سیطره‌اش را نمی‌دهد و منازلشان را غارت می‌کند. همچنین روزانه چندین غیرنظامی را اعدام و بازداشت می‌کند. 

یکی از آوارگان الشرقاط می‌گوید: ساکنان از گرسنگی شدید رنج می‌برند. مردم از منتظر ماندن خسته شده‌اند. یک کیسه آرد یک میلیون دینار است. شکر هم همین طور. اگر دولت کاری نکند مردم از گرسنگی و اقدامات تروریستی داعش جان خود را از دست می‌دهند. 

به گفته منابع عراقی داعش هفتم ژانویه 50 نفر از ساکنان منطقه العباسی در حویجه را بازداشت کرد و آن‌ها را به مکانی نامعلوم برد. 

داعش همچنین 14 ژانویه 20 خانواده را از روستای الشجره در حویجه و چند زن را در شرق الشرقاط ربود. 

تروریست‌های داعش همچنین کسانی را که قصد فرار داشته باشند، اعدام می‌کنند. این تروریست‌ها همچنین بمب‌هایی را در مسیرها کار می‌گذارند تا غیرنظامیان نتوانند فرار کنند. 

داعش 13 ژانویه یک مادر و چهار کودکش را به بهانه تلاش برای فرار از حویجه سوزاند.  

به گفته دیده بان حقوق بشر عراق خانواده‌هایی که از مناطق تحت سیطره داعش فرار کرده‌اند نیز در شرایط بسیار وخیمی قرار دارند طوری که برخی از آن‌ها حتی مکانی برای خوابیدن ندارند. 

دیده بان حقوق بشر عراق از دولت این کشور و نهادهای بشردوستانه محلی و بین المللی خواست به ساکنان حویجه و الشرقاط کمک کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
باس شبا رو این شهرا کلاش و آر پی جی بریزن تا همه مردم مسلح بشن و خودشون کار داعشیا رو بسازن
آخرین اخبار