طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای خواستار شد

ترامپ نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کند

گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از رئیس جمهور جدید آمریکا خواست نظامیان خود را از افغانستان خارج کند.

ترامپ نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، گروه طالبان روز یکشنبه در این اطلاعیه نوشت که ترامپ باید راهبرد خود را در قبال افغانستان تغییر دهد و نباید سیاست نادرست «جورج دبلیو بوش» و «بارک اوباما» را تکرار کند.

طالبان در این اطلاعیه به رئیس جمهوری جدید آمریکا گفته است که واشنگتن دستاوردی در افغانستان نداشته و برنامه های کاخ سفید در این کشور شکست خورده است.

طالبان تاکید کرده است که اگر ترامپ به سیاست اشتباه رئیسان جمهوری سابق آمریکا ادامه دهد، نظامیان آمریکایی در این کشور متحمل تلفات زیادی خواهند شد و جنگ در افغانستان طولانی تر می شود.

گروه طالبان هشت سال قبل، پس از روی کار آمدن باراک اوباما نیز از وی خواسته بود که سربازان خود را از افغانستان خارج کند.

بیش از 120 هزار نظامی آمریکائی از سال 2001 در افغانستان حضور داشتند که در پایان سال 2014 میلادی تعداد آنان به 9 هزار و 800 تن کاهش یافت و اوباما در پایان سال 2015 قصد داشت شمار سربازان آمریکائی را به حدود پنج نفر کاهش دهد، اما فرماندهان نظامی ، کاخ سفید را وادار به حفظ نیروهای موجود کردند.

ترامپ در سخنان مبارزات انتخاباتی خود همواره بر تمرکز توان و نیروهای آمریکا بر مسائل داخلی کشور تاکید کرده است و هنوز موضع وی در قبال افغانستان شفاف نیست.

«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان دیروز (شنبه) گفت که ترامپ پس از برگزاری مراسم تحلیف، با نظامیان کشورش در فرودگاه بگرام تلفنی تماس گرفته و وعده ادامه همکاری داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.