بررسی 3 ساختمان برای استقرار کسبه ساختمان پلاسکو/پیشنهاد امهال یا بخشش بخشی از بدهی واحدها

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بررسی سه ساختمان برای استقرار کسبه ساختمان پلاسکو و پیشنهاد به دولت برای امهال یا بخشش بخشی از بدهی واحدها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت زاده  برای همدردی با هموطنان آسیب دیده به ویژه آتش نشانان فداکار و بررسی وضعیت اصناف و واحد های صنفی تخریب شده این واحد تجاری در محل ساختمان تخریب شده پلاسکو حضور یافت.

نعمت زاده اظهار داشت: خوشبختانه ساختمان به دلیل ساعت وقوع حادثه خالی از مردم بوده است. 

وی گفت: توانستیم با اتاق اصناف و اتحادیه‌های دیگر موضوع را پیگیری کنیم، حدوده 570 واحد تولید پوشاک در ساختمان بوده اند که عمدتا تولیدی نبوده و دفتر فروش و بنکداری بوده‌اند.

وی یادآور شد : بیمه بیکاری کارکنان نیز برقرار می شود، حدود 2هزارو 200 نفر اینجا کارگر بودندکه با حساب مالکان در مجموع  حدود 3هزار نفر بیمه بیکاری می‌شوندوحدود 100 میلیون تسهیلات نیز ارائه می شود.

نعمت زاده تصریح کرد : برخی دوستان نیز بدهی‌هایی دارند که فردا پیشنهادی را در این خصوص به دولت می‌بریم که امهال و یا بخشی از آن بخشیده شود.

وی تصریح کرد : فردا پیشنهاد مصوبه‌ای را تقدیم دولت می‌کنیم. کسبه نباید نگران باشند؛ چرا که  ما تلاش می‌کنیم مشکل آنها حل شود. 

وزیر صنعت،معدن وتجارت خبر داد: حدود سه نقطه نیز برای ساماندهی کسبه بررسی می شود.

به گفته نعمت زاده ؛ برآورد میزان خسارت‌های وارد شده در جریان این حادثه را دقیق نمی دانیم، اما طبق گفته اتاق اصناف، تخمین زده می شود که رقمی بین70 تا 150 میلیون تومان کالا در هر واحد تجاری موجود بوده که از بین رفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار