اصفهان؛

پانزدهمین دوره مسابقه ریاضی تورنمنت شهرها در اصفهان برگزار می شود

خانه ریاضیات اصفهان پانزدهمین دوره مسابقه بین المللی تیمی ریاضی را با نام «تورنمنت شهرها» اسفند امسال در این خطه برگزار می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسابقه ریاضی بین­المللی تورنمنت شهرها، یک مسابقه حل مساله ریاضی است که تمام شهرهای جهان می­توانند در آن شرکت کنند و دفتر اصلی آن در مسکو قرار دارد.
این مسابقه با هدف جذب و شناسایی دانش آموزان مستعد ریاضی، ترویج فرهنگ کار گروهی و گسترش روابط علمی و فرهنگی با سایر کشورها برگزار می شود.
مسئول روابط عمومی خانه ریاضیات اصفهان  گفت: این مسابقه در دو مرحله در اسفند امسال و آبان 96 بین دانش آموزان سال‌های هشتم و نهم (سطح 1) و دهم و سوم دبیرستان (سطح 2) در قالب تیم های سه نفره در کلانشهر اصفهان برگزار می شود.
فریبا چوپانی افزود: مرحله اول این مسابقه در نواحی ششگانه آموزش و پرورش شهر اصفهان روز جمعه 13 اسفند برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان برگزیده مرحله اول در تابستان 1396 در دوره‌های حل مسأله و سپس در آبان 1396 در مرحله دوم شرکت می‌ کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که پس از مرحله دوم به اردوی تابستانه مسکو دعوت می‌شوند در تابستان 1397 در این اردو شرکت خواهند کرد.
چوپانی مهلت ثبت نام در این مسابقه را 23 بهمن اعلام و اظهار کرد:علاقه مندان شرکت در مسابقه تورنمنت شهرها می توانند در پایگاه اینترنتی خانه ریاضیات اصفهان به آدرس www.mathhouse.org ثبت نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزانی از شهرهای دیگر نیز علاقه مند به شرکت در این مسابقه هستند می توانند ثبت نام کنند.
پارسال در چهاردهمین دوره مسابقه تورنمنت شهرها حدود 600 دانش آموز از اصفهان شرکت کردند.
خانه ریاضیات اصفهان در سال 1381 به تورنمنت شهرها پیوست.
اولین تورنمنت شهری در سال 1979 در شهرهای مسکو، لنینگراد و ریکا برگزار شد و امروزه دانش­آموزان بیش از 100 شهر دنیا در آن شرکت می کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.