تبریز؛

افزایش 15 درصدی صادرات از گمرک مراغه

رئیس گمرک مراغه گفت: میزان کالاهای صادر شده از این گمرک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جلال زاده گفت: ارزش کالاهای صادراتی از این گمرک بیش از 20 میلیون و 300 هزار دلار، معادل 631 میلیارد و 879 میلیون ریال بوده که از نظر وزنی 15 درصد و از نظر ارزش 5.8 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: میزان صادرات غیرنفتی ازگمرک مراغه در مدت مشابه سال قبل حدود 18 میلیون و 720 هزار دلار بود.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 65 هزار و 148 تن محصولات غیر نفتی از طریق این گمرک به خارج صادر شده و این در حال است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 56 هزار و 784 تن بود.
جلال زاده گفت: شیشه، آیینه، کربنات سدیم، کود شیمیایی، آبگرمکن، مصنوعات فلزی، سنگ و قطعات نیمه ساخته فلزی از جمله صادرات گمرک مراغه در بخش صنعتی و کشمش، سوسیس خام، آرد، گندم، خرما، بادام هندی و زمینی در زمینه صادرات بخش کشاورزی است.
رئیس گمرک مراغه با بیان اینکه بیش از یک هزار و 300 اظهارنامه صادراتی در گمرک مراغه از ابتدای امسال صادر شده افزود: تسهیلات ایجاد شده در زمینه صادرات از سوی دولت تدبیر و امید، موجب افزایش میزان صادرات از طریق این گمرک به خارج از کشور شده است.
گمرک مراغه از آذرماه 1375 و به‌ منظور تسریع در تشریفات گمرکی و صادرات خشکبار مراغه و شهرستان ‌های مجاور کار خود را آغاز کرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار