رشت؛

افتتاح بیش از 100 طرح ورزشی در دهه فجر امسال در کشور

105 طرح ورزشی در دهه فجر امسال در کشور افتتاح می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان امروز در بازدید از طرح های ورزشی شهرستان های غرب گیلان در تالش اعلام کرد : 28 صدم درصد از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بر کالاها برای توسعه ورزش در کشور اختصاص داده شد.

سید مناف هاشمی گفت : افرادی که در بخش خصوصی در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی با وزارت ورزش و جوانان همکاری کنند از پرداخت مالیات معاف و یا از تخفیفات ویژه برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی در گیلان کمتر از میانگین متوسط کشوری است گفت : این سرانه در کشور 74 سانتی متر مربع است در حالی که در گیلان 64 سانتی متر مربع اعلام شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان افزود : تلاش بر این است تا با اختصاص اعتبار بیشتر در بودجه سال 96 به گیلان سرانه فضای ورزشی در این استان به میانگین کشوری نزدیک شود.

سید مناف هاشمی تعداد هیات های ورزشی سازمان یافته در کشور را 14 هزار هیات و 50 فدراسیون اعلام کرد و افزود : پارسال برای حل مشکلات این هیات ها و فدراسیون ها 200 میلیارد ریال از اعتبارات جاری وزارتخانه پرداخت شد.

وی تصریح کرد : مسئولان گیلان حمایت های خوبی در زمینه ورزش های همگانی به ویژه ورزش های ورزش های قهرمانی داشته اند که این امر موجب برگزاری مسابقات جهانی در چند رشته ورزشی از جمله شطرنج در این استان شد.

مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز اعلام کرد : ماسال با دارا بودن 120 مالک سوارکاری یکی از شهرستان های مستعد و پیشرو در ورزش سوارکاری است که نیازمند ساخت میدان سوارکاری در این شهرستان است.

محمود شکری نماینده شهرستان های تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در این نشست از واگذاری 50 هکتار زمین در پارک جنگلی گیسوم برای ساخت کمپ به وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت : این زمین ها 10 سال پیش به سازمان ملی جوانان کشور واگذار شده بود که به علت بلاتکلیف ماندن به وزارت ورزش و جوانان واگذار می شود.

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.