اصفهان؛

استقرار شعبه‌ای از پزشکلی قانونی در باغ رضوان

فرماندار اصفهان گفت:راه‌اندازی فازهای 2 و 3 باغ رضوان و پیشروی پروژه‌های قسمت‌های مختلف نیاز مردم در همه شئون برطرف شده و شرایطی که در آرامستان اصفهان ایجاد شده کم‌ترین نگرانی را از این آرامستان داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان، فضل‌الله کفیل طی بازدید از قسمت‌های مختلف مجموعه آرامستان باغ رضوان و ابراز رضایت از خدمات‌دهی مدیریت و خدمات انجام شده در این مجموعه معنوی اظهار کرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از سازمان‌های موفق است و خدمات خوبی به مردم اصفهان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تنوع آرامستان‌های قدیمی اصفهان افزود: برای یکپارچه‌سازی و هماهنگی در خصوص دفن اموات نیاز به یک سازمان‌دهی بود که با همکاری مجموعه فرمانداری، سازمان قضایی، پزشکی قانونی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط و پیگیری مداوم مدیریت آرمستان اصفهان الحمدالله اقدامات خوب و مطلوبی رخ داده است.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: با استقرار شعبه‌ای از پزشکی قانونی در محل آرامستان و تشریح اولیه متوفی دیگر نیاز به مراجعه به پزشکی قانونی نیست و برای تسهیل در امور بعضی از برنامه‌های قانونی اقدامات در خود محل باغ رضوان انجام می‌شود و این خدمات‌رسانی کمک شایانی در رفت و آمد و صرفه‌جویی در وقت شهروندان بسیار مؤثر است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی فازهای 2 و 3 باغ رضوان و پیشروی پروژه‌های قسمت‌های مختلف نیاز مردم در همه شئون برطرف شده و شرایطی که در آرامستان اصفهان ایجاد شده کم‌ترین نگرانی را از این آرامستان داریم.

در ادامه این بازدید محمد پرورش مدیرعامل سازمان آرمستان رضوان اصفهان با اشاره به وسعت 1205 هکتاری باغ رضوان بیان داشت: 180 هکتار از فضای باغ رضوان به فضای سبز اختصاص دارد که 60 گونه‌ گیاه متنوع و مقاوم کاشت شده است.

وی افزود: فضای سبز باغ رضوان تکمیل کننده فضای سبز کمربندی شرق اصفهان است و امسال با توجه به افزایش دمای هوا و کمبود آب پرسنل خدوم این سازمان با ابتکارات فنی توانستند فضای سبز را زنده و شاداب نگه دارند

مدیرعامل سازمان آرمستان رضوان اذعان داشت: باتوجه به اینکه آرامستان رضوان در مجاورت و مسیر کویر و بادهای موسمی است، فضای سبز باغ رضوان از ریزگردها تا حدودی کاسته و ما مسؤول هستیم این فضا را باتوجه ویژه نگهداری کنیم.

وی در ادامه گفت: آرامستان باغ رضوان سالیانه مبلغ 600 میلیون تومان صرفاً برای خرید آب جهت آبیاری و نگهداری فضای سبز هزینه می‌کند و مردم از این هزینه‌ها اطلاعی ندارند ولی سازمان به‌خاطر حفظ و نگهداری این میراث گران‌بها باید این هزینه‌ها را متحمل شود.

پرورش تصریح کرد: در طراحی فاز سوم باغ رضوان فضاهای خدماتی اعم از معابر، پارکینگ‌ها مکان‌های برگزاری مجالس و ارائه خدمات وسیع‌تر دیده شده تا در اوقات خاص شاهد ترافیک نباشیم.

وی در پایان اضافه کرد: با تدابیر اتخاذ شده در فاز 3 تا 40 سال آینده برای دفن متوفیان مشکلی نخواهیم داشت.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.