چه کسانی شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو را تسلیت گفتند؟

به مناسبت شهادت تعدادی از عزیزان ایثارگر و فداکار آتش نشان در حادثه پلاسکو برخی از مسئولان و شخصیت های سیاسی تسلیت و ادای احترام کردند.

چه کسانی شهادت  آتش نشانان حادثه پلاسکو را تسلیت گفتند؟به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت شهادت تعدادی از عزیزان ایثارگر و فداکار آتش نشان در حادثه پلاسکو برخی از مسئولان و شخصیت های سیاسی تسلیت و ادای احترام کردند.



**ادای احترام ولایتی به مناسبت شهادت تعدادی از آتش نشانان در حادثه پلاسکو

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت تعدادی از عزیزان ایثارگر و فداکار آتش نشان در حادثه پلاسکو به آنان ادای احترام کرد.

متن پیام به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

«ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا»

آتش نشانان عزیز که همیشه نام آنان با فداکاری و ایثار عجین بوده و هست بار دیگر در اذهان ملت بزرگ و شریف ایران نام خود را به بزرگی و عظمت ثبت نمودند و یاد شهدای حادثه دلخراش آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکوی تهران برای همیشه رنده خواهد بود.

بی تردید نمی توان بزرگی و عظمت انسان های شریفی که جان خود را برای احیاء و نجات دیگر انسان به به خطر می اندازند توصیف نمود، انسان های فداکاری که مخلصانه و ایثارگرانه با علم و آگاهی به خطرات، در این مسیر گام نهادند و چون همیشه در کنار مردم شریف ایران و این بار در حادثه پلاسکو، حضور یافتند و تعدادی از این عزیزان نیز به شهادت رسیدند.

دلاور مردانی که برای خاموش نمودن آتش و نجات جان انسان ها عاشقانه و با گذر از خود برای نجات انسان های گرفتار به آتش زدند و خود خاموش شدند هر چند که ایثارگری آنان زنده خواهد ماند.

این ضایعه تاسف بار را  به همه آتش نشانان و نیروهای امدادی کشور و خانواده های داغدار ایشان و ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت عرض نموده، برای شهدای حادثه درجات عالی و برای خانواده های داغدار صبر آرزومندم.

علی اکبر ولایتی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام


پیام تسلیت جهانگیری در پی حادثه ساختمان پلاسکو

متن پیام تسلیت دکتر اسحاق جهانگیری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

سانحه دردناک، جانکاه و غم انگیز آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران که موجب به شهادت رسیدن و مصدومیت جمعی از شریف ترین و فداکارترین انسان های این مرز و بوم شد، روح و جان ملت ایران را آزرد و آکنده از غم و اندوه کرد. بدون تردید نام و یاد آتش نشانان قهرمان، شجاع و بی ادعا که ایثارگرانه جان عزیزشان را برای نجات دیگران فدا کردند هرگز از خاطر ملت قدرشناس ایران فراموش نخواهد شد.

این مصیبت و ضایعه بزرگ و جانسوز را به ملت قدردان ایران، جامعه آتش نشانان کشور بویژه خانواده های بزرگوار و داغدیده این حادثه ناگوار تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای شهدای این سانحه دلخراش علو درجات و حشر با شهداء و اولیاء الهی و برای مصدومان آرزوی بهبودی و سلامت و شفای عاجل و برای بستگان عزادار صبر و اجر مسألت دارم.

 اسحاق جهانگیری

 معاون اول رییس جمهور



**تسلیت رئیس خانه احزاب به مناسبت شهادت آتش نشانان

قدرتعلی حشمتیان رییس خانه احزاب ایران،  با صدور پیامی شهادت جمعی از آتش‌نشانان وشهروندان تهرانی، درپی فروریختن ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت و برای مصدومین حادته ارزوی سلامتی کرد.
 
انا لله و انا اليه راجعون

باکمال تاسف وتاثر حادثه دلخراش ساختمان پلاسكو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان عزیزو فداكار و از جان گذشته و نيز جمعی ازشهروندان عزیز تهرانی، اندوهی بزرگ را برای مردم قدرشناسمان رقم زد، 

 درهمان ساعات اولیه این حادثه ناگوار،اکثر دبیران احزاب عضو خانه احزاب ایران  از سراسرکشور  ضمن ابراز تاسف و تاثر شديد از اين حادثه و ادای احترام به آتش‌نشانان شهيدی كه جان خود را دركف نهادند تا جان انسان‌های ديگر را نجات دهند، تقاضای همکاری برای رفغ مشکلات رانمودندکه به صبور بودن توصیه  شدند ، اکنون نیز از خداوند بزرگ شفای عاجل برای مصدومين، رحمت واسعه الهی برای كليه شهدا و جانباختگان اين حادثه و صبر برای خانواده‌ها و بازماندگان داغدار طلب نمودته واعلام نموده اند که برای هرگونه کمک رسانی جهت نجات عزیزانیکه زیر اوار مانده اند، اماده اند.

رییس خانه احزاب ایران درادامه این پیام ،باسپاس وقدردانی ازتمامی دست اندرکارانی که درکم کردن  رنج  بازماندگان این حادثه تلاش می نمایند، ازمردم ارجمندمان نیزتقاصا نموده اند،که بادست اندرکاران همکاری نمایندوازمسولین ذیربط نیز خواسته شده است، تابصورت شفاف علل وچگونه این حادثه اسف بار را برای مردم که خود صاحبان اصلی این مرز وبوم هستند بازگو نمایند.

قدرتعلی حشمتیان

 رییس خانه احزاب ایران       


 سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پیامی شهادت تعدادی از آتش‌نشانان را در حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو تسلیت گفت.

 متن پیام وزیر اطلاعات بدین شرح اس:

انا لله و انا الیه راجعون

سانحه ی دلخراش و ناگوار ساختمان پلاسکو باعث تأثر و تأسف عمیق گردید.

اینجانب، شهادت غرور آفرین آتش نشان های جان بر کف را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، امت شهید پرور و به ویژه خانواده معزز و داغدار آن ها، صمیمانه تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای شادی روح آن عزیزان علو درجات و برای بازماندگان، صبر و سلامتی و برای مصدومان حادثه، شفای عاجل مسئلت می نمایم.

قطعاً، یاد و نام پرخاطره ی جان برکفان سازمان آتش نشانی و نیروهای امدادرسان و درس ایثار و فداکاری این عزیزان تا همیشه بر خاطره ها باقی خواهد ماند.

سید محمود علوی 




**تسلیت شورای نگهبان به مناسبت شهادت عده‌ای از آتش‌نشانان

شورای نگهبان در پيامی شهادت عده‌ای از آتش‌نشانان عزيز كشورمان در پی حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسكوی تهران را تسليت گفت. 
 
متن اين پيام به شرح ذيل است: 
 
انا لله و انا اليه راجعون 
 
خبر حادثه ناگوار آتش‌سوزی ساختمان پلاسكوی تهران و در پی آن كشته شدن تعدادی از هموطنان عزيزمان به ويژه عده‌ای از آتش‌نشانان شجاع و فداكار باعث اندوه و تأسف فراوان گرديد. 

اين عزيزان آتش‌نشان براي نجات جان ها و اموال مردم از شعله‌های سوزان آتش، از هيچ كوششی دريغ نكردند تا جایی كه با فروريختن ساختمان در ميان آواری از آهن و آتش گرفتار شدند و به مقام رفيع شهادت نائل آمدند. 

شورای نگهبان ضمن آرزوی بهبود مجروحان اين حادثه غمبار، اين حادثه را به مقام معظم رهبری، ملت شريف ايران به ويژه خانواده محترم بازماندگان و آتش‌نشانان دلير و فداكار تسليت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان طلب رحمت و غفران و برای خانواده آنها صبر و اجر مسئلت می نمايد.


*** ارتش شهادت تعدادی از آتش‌نشانان کشور در حادثه پلاسکو را تسلیت گفت
بدنبال حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران و به شهادت رسیدن تعدادی از غیورمردان آتش نشان، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: حادثه دردناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو در مرکز شهر تهران و شهادت آتش‌نشانان فداکاری که در عملیات نجات مردم به شهادت رسیدند، دل همه اقشار مردم را تواماً مملو از نگرانی و اندوه و تحسین و تمجید نمود.

در ادامه این پیام آمده است: شهادت قهرمانانه جمعی از آتش نشانان دلیر کشورمان که در حادثه فاجعه بار آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران جان خویش را برای حفاظت از هموطنانشان به خطر انداختند، نقطه اوج ایثارگری و شهامت است. آتش نشانان فداکاری که جانها و دل هایشان مملو از آتش فروزان عشق به همنوع بود.

روابط عمومی ارتش در ادامه پیام خود آورده است: بی تردید بزرگی و عظمت آتش نشان های شریفی که جان خود را برای نجات دیگر انسان ها به خطر می اندازند همیشه در اذهان ملت بزرگ و شریف ایران باقی خواهد ماند. انسان های فداکاری که همچون همیشه در کنار مردم شریف ایران ماندند و با نثار جان خود معنای واقعی ایثارگری را به منصه ظهور رساندند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در پیام خود آورده است: حادثه دردناک آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران علی رغم همه تلخ کامی ها، باعث شد بار دیگر حماسه ای عظیم در قالب از خودگذشتگی، وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم، مسئولان و نهادها و سازمانها به نمایش دربیاید و در قله افتخارآمیز آن، آتش نشانانی می درخشند که جان خویش را برای نجات همنوع به خطر انداخته و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان پیام خود ضمن تسلیت مجدد شهادت چند تن از آتش نشانان فداکار و غیور کشورمان، برای خانواده های داغدار ایشان آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل می نماید و معتقد است نام و یاد پر آوازه این شهدای گرانقدر برای همیشه در تاریخ پُرافتخار ایران اسلامی خواهد درخشید.


**پيام تسليت جامعه اسلامي مهندسين درپي حادثه دلخراش ساختمان پلاسكو تهران

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا اليه راجعون


حادثه تاسف بار ساختمان پلاسکو تهران که منجر به شهادت برخی از آتش نشانان فداکار و عزيزمان و مصدومیت تعدادی دیگر از هموطنان عزیز گرديد ضایعه اي است که غم تلخي را بردلها نشاند.

جامعه اسلامي مهندسين ضمن عرض تسليت به خانواده هاي معزز آتشنشانان فداكار و پرسنل خدوم آتشنشاني و ساير هم ميهنان عزيز ايران، از تلاش هاي انجام گرفته درطي زمان پس از وقوع حادثه تقدير نموده و بر لزوم پيگيري دستگاه هاي مسئول در جلوگيري از بروز چنين حوادث تلخي و همچنين استاندارسازي و ايمن سازي ساختمان هاي قديمي تهران و ديگر شهرهاي كشور تاكيد مي نمايد. 

اميدواريم كه با توجه ويژه اقشار مختلف اعم از مردم و مسئولين به مقوله ايمني و مقاومت در ساخت و ساز ابنيه ديگر شاهد بروز چنين حوادث ناگواري نباشيم. 

جامعه اسلامي مهندسين 

دوم بهمن ماه ١٣٩٥



**پیام تسلیت سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ به خانواده‌ی داغدیده و شهدای حادثه‌ی پلاسکو

حادثه‌ی اندوهبار و جانگداز فروریختن ساختمان پلاسکو که شهادت چندین انسان فداکار را رقم زد قلب آحاد ملت شریف ایران را به درد آورد و مصیبت دیدگان این رویداد تلخ در سوگ عزیزان جان برکف و ایثارگرشان عزادارند اما مجاهدت و تلاش این آتش‌نشانان غیور هیچگاه فراموش نمی‌شود و همیشه در یادها باقی خواهند ماند.

این فاجعه‌ی غم انگیز هرچند دل‌های بسیاری را به درد آورد و مردم شریف ایران را داغدار کرد ولی یک بار دیگر وفاق و همدلی و همراهی و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشت و دنیا شاهد فداکاری آتش‌نشانانی است که خود را به آتش می‌زنند تا با سوختن پروبالشان و تقدیم جان گرانمایه‌ی خود همنوعان خویش را نجات دهند.

سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان به ویژه خانواده‌ی معزز شهدای سرافراز آتش نشانی و کسبه‌ی محترمی که دچار ضرر و خسران جانی و مالی شده‌اند آماده است تا در هر شرایطی به کمک امدادگران این واقعه‌ی اسفبار بشتابد و لازم به ذکر است که تمامی یگان‌های امدادی، خدماتی و پشتیبانی سپاه در اولین ساعات رخداد حادثه به ستاد بحران کشور آمادگی خود را اعلام کرده تا در صورت نیاز اقدام فوری انجام شود.

روابط عمومی سپاه حضرت محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ 


عمار حکیم حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو را به ملت ایران تسلیت گفت

حجت الاسلام سیدعمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در پیامی حادثه دلخراش آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران را به رهبر انقلاب و ملت ایران تسلیت گفت.

متن پیام عمار حکیم که روز شنبه منتشر شد، به شرح زیر است: 

'اخبار تاثرآور حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری در تهران را با ناراحتی و تاثر دنبال می کنیم.

ما مراتب همدردی و ناراحتی خود را به ملت ایران اظهار داشته و مراتب تسلیت و همدردی خویش را به رهبری وملت مسلمان ایران و خانواده های عزادار تقدیم می داریم. 

از درگاه باری تعالی، رحمت و رضوان را برای جان باختگان و شفای عاجل برای مصدومین را خواسته و آرزو دارم که مسلمانان از هر پیشامد سویی در امان باشند.

إنه سمیع مجیب'



در حال به روز رسانی...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار