ارومیه؛

به کار گیری22 هزار نفر در واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی

نتیجه تشکیل جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سبب ایجاد یا حفظ اشتغال برای 22 هزار و 878 نفر در بخش صنعت و کشاورزی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به آخرین فرصت روند تسهیلات رونق تولید اظهار داشت: در این رابطه 634 درخواست در بخش صنعت و یک هزار و 48 درخواست در بخش کشاورزی ثبت شد.

جعفرصادق اسکندری گفت: تاکنون نیز مبلغ یک هزار و 116 واحد به بانک های عامل برای اخذ تسهیلات معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: نتیجه تشکیل جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سبب ایجاد یا حفظ اشتغال برای 22 هزار و 878 نفر در بخش صنعت و کشاورزی بوده است.

اسکندری با اشاره به اینکه در مجموع مبلغ 140 میلیون و 651 هزار و 887 میلیون ریال در 20 هزار و 332 مرتبه به متقاضیان تسهیلات پرداخته شده است افزود: در این باره از مجموع مبالغ پرداختی55/67 درصد مربوط به تسهیلات پرداختی بر اساس طرح کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به بررسی رتبه کشوری استان آذربایجان غربی از نظر مبلغ تسهیلات پرداختی بیان کرد: در این زمینه رتبه استان در مجموع پرداخت کارگروه و بانک رتبه 15 کشور را دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود جهت طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: هم اکنون تعداد کثیری از واحدها پس از طی روال قانونی پرونده در کمیته بررسی و کارگروه تسهیل و ارسال پرونده به بانک به دلایل متعددی نظیر فقدان وثیقه، اعلام عدم توجیه اقتصادی توسط بانک و پرداخت تسهیلات از محل گردش حساب به جای رونق تولید در مکاتبات متعدد درخواست مساعدت از کارگروه جهت اخذ تسهیلات و احیای واحد کرده که برخی از این درخواستها بصورت مستقیم به کارگروه واصل و کثیری از آنها از طریق استانداری جهت پیگیری و اقدام به دبیرخانه ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به صراحت دستورالعمل در خصوص اختیار بانک در ارتباط با نوع وثیقه های مورد مطالبه و تشخیص توجیه فنی، مالی و اقتصادی واحد، باید در خصوص نحوه اقدام دبیرخانه تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.