12 هزار میلیارد بدهی بیمه ها به دانشگاه ها

بدهی 12 هزار میلیاردی بیمه ها به دانشگاه های علوم پزشکی و بدهی میلیاردی طرح کارانه پزشکان چالشی برای طرح تحول است که باید برطرف شود.

12 هزار میلیارد بدهی بیمه ها به دانشگاه هاقائم پناه عضو مجمع انجمن اسلامی پزشکان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلامت زمانی موفق است که منابع پایدار باشد و وزارت بهداشت باید برای  ارائه خدمات استاندارد تدوین کنند.

وی اظهارداشت: بیمه ها و وزارت بهداشت باید راهنمای بالینی را تدوین و تصویب کنند تا نظام ارجاع و ارائه خدمات ساماندهی شود.

عضو مجمع انجمن اسلامی پزشکان تصریح کرد: توجه وزارت بهداشت به امر درمان یکی از دغدغه های سلامت است و وزارت بهداشت در دولت یازدهم سلامت را گفتمان اصلی و در سیاستگذاری های کلان آورده است.

قائم پناه گفت:خدمت به محرومین، افزایش رضایتمندی مردم وبهبود استاندارها خوب پیش رفته اما اصلاح تعرفه ها، مشارکت بیمه ها، کاهش زیرمیزی و غیره با بهره مندی حداکثری کارشناسان سلامت محقق می شود.

عضو انجمن اسلامی پزشکان افزود؛ وزارت رفاه و وزارت بهداشت پاسخگوی طرح تحول نبوده اند و باید گام های دیگری را در مسیر ارائه خدمات بردارند.

وی گفت:باید سلامت در مسیر نقدمنصفانه بررسی شود و در شرایطی که منابع و مصارف سازگار باشد می توان شاهد ماندگاری طرح تحول بود و این مهم نیازمند اهتمام همه متولیان و سیاستگذاران سلامت به دور از حاشیه پردازی  است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار