پلیس کپنهاگ خبر داد: بازداشت عوامل تعرض به سفارت ایران در دانمارک

بنا بر اعلام پلیس دانمارک، شش ایرانی که روز گذشته، به ساختمان سفارت ایران در کپنهاگ تعرض کرده بودند، بازداشت شده‌اند.

پلیس کپنهاگ خبر داد: بازداشت عوامل تعرض به سفارت ایران در دانمارکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی‌وی، «هنریک استورمر»، رئیس پلیس کپنهاگ، اعلام کرد: «شش شهروند ایرانی صبح پنج‌شنبه از حصارهای اطراف ساختمان سفارت در کپنهاگ بالا رفته، وارد محوطه شدند و پوسترها و بنرهایی برافراشتند.» استورمر افزود آنها همچنین پرچم ایران را پایین آوردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چهار تن از این افراد در سوئد درخواست پناهدگی داده‌اند و دو نفر دیگر مجوز اقامت در سوئد دارند. تمامی این افراد به دلیل ورود غیرمجاز به محوطه سفارت ایران در بازداشت به سر می‌برند. 

در پی این حادثه، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه سفیر دانمارک در تهران را احضار کرد. «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، شامگاه پنج‌شنبه گفت: «وزارت امور خارجه در این احضار خواستار برخورد مسئولانه و جدی دولت دانمارک با عوامل تعرض به سفارت (ایران) در کپنهاگ و اعلام نتیجه آن شد.»

قاسمی افزود: «در پی تعرض چهار نفر از عناصر ضد انقلاب به سفارت ایران در کپنهاگ در روز جاری، عصر امروز رئیس اداره اول شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه سفیر دانمارک در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید علیه این اقدام خلاف موازین پذیرفته‌شده بین‌المللی و عملکرد ضعیف در تأمین امنیت و آرامش سفارت و پرسنل آن، خواستار برخورد مسئولانه و جدی دولت دانمارک با عوامل تعرض و اعلام نتیجه آن شد.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: «سفیر دانمارک ضمن اظهار تأسف و غیرقابل‌قبول خواندن حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران قول داد در اسرع وقت مراتب را به کپنهاگ منعکس و نتیجه را اعلام کند.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
یادمون نره اتفاقی رو که برای سفارت عربستان افتاد!
آخرین اخبار