بازدید مدیر کل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش از هنرستانهای ناحیه یک ارومیه

مدیر کل دفتر آموزش‌های کارودانش وزارت آموزش و پرورش از هنرستانهای مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه بازدید بعمل آورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سید مصطفی آذرکیش مدیر کل دفتر آموزش‌های کارودانش وزارت آموزش و پرورش به همراه "اله یاری ترکمان" رئیس دفتر آموزشهای فنی و حرفه ای و کارو دانش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،آقایی زاده معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی،سید سیاح معاون آموزش متوسطه استان،صمدی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت ، علی مناهی رئیس اداره فنی حرفه ای و کار و دانش، اشرف نجف آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه ،از هنرستان های کار و دانش شهید بهشتی، کشاورزی و حکمت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه بازدید کردند.

مدیر کل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت طی این بازدید، با تاکید بر توسعه آموزش مهارتی و تربیت نیروی ماهر در هنرستان ها عنوان نمود: با توجه به نیاز بسیار شدید کشور و همچنین بازار به رشته های مهارتی مراکز فنی و هنرستان های کار و دانش؛ ضروری است جهت دستیابی به جامعه ای برخوردار از دانش پیشرفته و توانا در تولید علم وفناوری اهمیت و جایگاه آموزش های مهارتی هنرستان ها در جامعه به ویژه فرهنگ کار و کارآفرینی تبیین و ارتقاء یابد و دانش آموزان به تحصیل در هنرستان ها افتخار کنند.

آذرکیش با اشاره به تبصره 75 هنرستان ها با عنوان آموزش همراه با تولید افزود: با توجه به اینکه ۴۰ درصد دانش آموزان کشور در هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند و 75 درصد از ورودی ها در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای،دارای مدرک لیسانس و بالاتر می باشند، خانواده ها، فرزندان خود را  با در نظر گرفتن علاقه، استعداد، نیاز جامعه، امکان اجرا و نیاز بازار در جهت تحصیل در این رشته ها تشویق و ترغیب کنند.

این مقام مسئول با عنوان اینکه در اکثر کشورهای توسعه یافته اروپایی و آسیایی به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد از دانش آموزان در رشته های مهارتی مشغول به تحصیل هستند، از بکارگیری 2900 نفر هنرآموز و استادکار جدید در استخدام های دوسال اخیر آموزش و پرورش خبر داد و افزود: از این تعداد 1800 نفر از طریق آزمون استخدامی سال گذشته و 1100 نفر نیز امسال جذب می شوند که تاثیر بسزایی در افزایش سطح کیفی آموزش های مهارتی هنرستان ها خواهد داشت.

اشرف نجف آّباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه، در این بازدیدها طی گزارشی اجمالی و تخصصی درراستای کیفیت بخشی ، ارتقای همه جانبه ، اهداف علمی و تربیتی وخلاقیتی هنرجویان، آمار و اطلاعات مدارس در اختیار بازدید کنندگان قرار داد.

گفتنی است میزبان مرحله كشوري پانزدهمین دوره مسابقات علمي، كاربردي شاخه كاردانش که در تیرماه برگزار خواهد شد شهرستان ارومیه خواهد بود.

یکی‌ دیگر از برنامه‌هایی که در کناراین بازدید صورت گرفت، بازدید از نمایشگاه آثار و دستاوردهای هنرهای زیبای علمی پژوهشی و ابتکاری هنرجویان رشته های مختلف هنرستان حکمت بود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.