کرمان؛

موافقت با آزادی مشروط بیش از 95درصد زندانیان عنبرآبادی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبر آباد گفت: با توجه به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان ها و در در دیدار چهره به چهره مقامات قضائی با مددجویان با درخواست آزادی مشروط بیش از 95درصد زنداینان عنبرآبادی موافقت گردید.

موافقت با آزادی مشروط بیش از 95درصد زندانیان عنبرآبادیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام دادگستری کرمان ، یوسف سبحانی از کاهش 22درصدی ورودی زندانیان عنبرآبادی به زندان جیرفت طی 9ماهه ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها در راستای منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)و سیاست های کلان قوه قضائیه است

این مقام قضائی حضور زندانیان هنگام بررسی درخواست عفو مشروط را در تصمیمات شورای قضائی تصمیم گیرنده موثر دانست و افزود:با اجرای این طرح،مقام قضائی از نزدیک مشکلات قضائی زندانیان را بررسی می نماید و در اعطای برخی تسهیلات رفاهی از قبیل آزادی مشروط و تعلیق اجرای حکم به زندانیان کمک می کند.

وی تصریح کرد:این طرح ابتکاری برای اولین بار در شهرستان عنبرآباد در سطح استان درحال اجرا می باشد وآثار بسیار مثبتی داشته است.

وی با بیان اینکه بررسی اعطای آزادی مشروط در روال عادی مشمول زمان قرار می گیرد، بیان داشت:درگذشته اظهار نظر مقامات قضائی تصمیم گیرنده بر اساس مدارک موجود در پرونده و بدون حضور محکوم علیه صورت می گرفت ودر برخی مواقع با این درخواست ها موافقت نمی گردید.

دادستان عنبر اباد ضمن تقدیر از مجموعه مدیریت زندان جیرفت که همکاری لازم را در اجرای این طرح بعمل آورده اند، گفت: با توجه به مشکلات موجود،در جلسه شورای قضائی این شهرستان مصوب گردید مقامات قضائی تصمیم گیرنده با حضورمحکومین علیه و ملاقات حضوری موضوع درخواست آزادی مشروط یا تعلیق آن را بررسی نمایند.




--
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار