جزئیات کامل جشن‌های سه روزه رئیس‌جمهور جدید آمریکا

انتظار می‌رود مراسم تحلیف ترامپ و جشن‌های آن که سه روز به طول خواهد انجامید، 200 میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی 21، آمریکا فردا شاهد مراسم تحلیف دونالد ترامپ در ساختمان کنگره آمریکا در مرکز واشنگتن، طبق سنتی 200 ساله است. انتظار می‌رود هزینه مراسم تحلیف و جشن‌های آن که 3 روز طول خواهد کشید به 200 میلیون دلار برسد و 900 هزار نفر از جمله باراک اوباما که قرار است قدرت را تحویل ترامپ دهد، خانواده‌های آنها و مشاهیر هنر و سیاست در این مراسم شرکت داشته باشند.

مراسم تحلیف از زمانی که نخستین رئیس جمهور آمریکا "جرج واشنگتن" سوگند قانون اساسی را در سال 1789 در نیویورک بجا آورد، تغییرات کوچکی داشته است.

ترامپ و معاونش "مایک پنس" امروز پنجشنبه و پیش از مراسم تحلیف قرار است تاجی گل بر بنای یادبود سرباز گمنام در گورستان ملی "آرلینگتون" قرار دهند و پس از آن بسوی بنای یادبود "آبراهام لینکلن"، رئیس جمهور اسبق و یکی از چهره های مبارزه با برده داری، می روند و در آنجا جشنی با شعار "باید آمریکا را بار دیگر بزرگ کنیم" برگزار خواهند کرد. ترامپ و معاونش در آنجا برای مردم سخنرانی خواهند کرد.

فردا، جمعه 20 ژانویه (اول بهمن) ترامپ و خانواده‌اش به کاخ سفید می‌روند و رؤسای جمهور قدیم و جدید در حضور خانواده‌هایشان با یکدیگر دیدار می کنند. پس از آن همگی به کلیسایی در نزدیکی کاخ سفید خواهند رفت تا در یک مراسم مذهبی شرکت داشته باشند و بعد از آن ترامپ و اوباما برای حضور در مراسم سوگند به ساختمان کنگره خواهند رفت.

ظهر فردا ترامپ در برابر "جان رابرتس" قاضی ارشد دادگاه عالی آمریکا سوگندی را که از سال 1884 در قانون اساسی این کشور آمده است، به شکل زیر ادا خواهد کرد: "سوگند می‌خورم که خالصانه امور پست ریاست جمهوری ایالات متحده را به اجرا در آورم و با تمام توانم برای صیانت از قانون اساسی ایالات متحده و حمایت و دفاع از آن کار کنم."

معمولا عادت بر آن است که رؤسای جمهور عبارت "خداوند مرا کمک کند" را نیز که جزء نص سوگند در قانون اساسی نیست، بر زبان می آورند و انتظار می رود ترامپ نیز آن را تکرار کند.

بجز برخی موارد استثنایی به مانند ریاست جمهوری "تئودور روزولت" و "جان آدامز" رؤسای  جمهور سابق، سوگند ریاست جمهوری بر انجیل ادا می شود. انتظار می رود ترامپ در این مراسم، سوگند خود را بر انجیلی که آبراهام لینکلن از آن استفاده می کرد و از زمان بچگی آن را می‌خواند، ادا کند.

پس از مراسم سوگند، جشنی برای اوباما و خانواده‌اش به مناسبت ترک کاخ سفید برگزار خواهد شد و پس از آن همگی برای ضیافت سنتی غذا و مراسم انتقال اختیارات به کاخ سفید می‌روند.

مردم نیز در طول خیابان پنسیلوانیا و در زمان انتقال آنها از کنگره به کاخ سفید به رئیس جمهور جدید تبریک می‌گویند؛ اما انتظار می رود مخالفان ترامپ، در این میان تظاهراتی را نیز در اعتراض به انتخاب ترامپ تدارک ببینند.

پس از آن روز شنبه، مراسم نیایشی در کلیسای ملی واشنگتن طبق سنتی که از سال 1933 برگزار شده و تنها بیل کلینتون با انجام آن مخالفت و آن را در کلیسایی دیگر برگزار کرد، انجام خواهد شد.

پس از مراسم نیایش، ترامپ به دفتر بیضی خود در کاخ سفید می رود تا امور چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا را در دست گیرد.

واشنگتن، پایتخت آمریکا در طول این سه روز شاهد اقدامات امنیتی گسترده ای برای آماده‌سازی مراسم تحلیف و جشن های آن است که سه روز به طول می انجامد؛ بطوری که حدود 28 هزار نیروی پلیس، علاوه بر 7 هزار نفر از گارد ملی استقرار خواهند یافت و بسیاری از خیابانها بسته می شود و حرکت وسایل نقلیه با محدودیت روبرو خواهد شد.

همچنین انتظار می رود بیش از 900 هزار نفر برای مشاهده مراسم سوگند و کاروان ترامپ که از کنگره به سمت کاخ سفید حرکت خواهد کرد، در واشنگتن حاضر شوند.


تهیه و تنظیم: محمد حسن خلیلی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار