تاریخچه سقوط هواپیماها بر روی مناطق مسکونی+ تصاویر

سانحه تاثربرانگیز اخیر سقوط هواپیمای باری ترکیه بر روی یک منطقه مسکونی بدون شک اولین و آخرین حادثه از این دست نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی‌بی‌سی؛ کارشناسان امور حمل و نقل تاکید دارند مسافرت با هواپیما بدون شک بسیار ایمن‌تر از دیگر وسائل نقلیه به ویژه خودرو است. اما زمانیکه یک سانحه هوایی رخ می‌دهد، به دلیل زیاد بودن تعداد تلفات و شانس کم مجروحان برای زنده ماندن، اغلب تاثیر روحی عمیق‌تری بر روی افکار عمومی باقی می‌گذارد.

سقوط یک هواپیما به خودی خود تلفات انسانی زیادی برجای می‌گذارد؛ اما اگر هواپیما بر روی یک منطقه مسکونی سقوط کند گاهی شمار قربانیان را تا دو یا سه برابر افزایش می‌دهد.

سقوط هواپیمای باری ترکیه بر روی یک منطقه مسکونی در بیشکک قرقیزستان اولین و آخرین سانحه از این دست نبود. این پرواز باری فقط 4 سرنشین داشت که همگی بر اثر سقوط جان خود را از دست دادند؛ اما 33 نفر دیگر نیز بر روی زمین در اثر این حادثه جان خود را از دست دادند.

در ادامه تعدادی از سقوط‌های مرگبار هواپیما در سراسر جهان بر روی مناطق مسکونی آمده است:

مدان، اندونزی

30 ژوئن 2015 یک هواپیمای نظامی در منطقه پرجمعیت مدان سقوط کرد و علاوه بر کشته شدن تمامی سرنشینان، 17 نفر از ساکنان محلی نیز جان خود را از دست دادند.

مدان 10 سال پیش نیز شاهد سقوط یک هواپیمای بوئینگ 737 بود که در جریان آن 50 نفر از مردم بر روی زمین کشته شدند.

تاریخچه سقوط هواپیماها بر روی مناطق مسکونی+ تصاویر///////////

برازاویل، کنگو

در نوامبر 2012 یک فروند هواپیمای "ایلیوشین ایل-76"  هنگام فرود با درختان کنار باند فرود برخورد کرد و بیشتر 32 کشته حادثه افرادی بودند که بیرون هواپیما حضور داشتند.

کنکو در مارس 2011 نیز شاهد سقوط یک هواپیما بر روی منطقه مسکونی بود که طی آن 9 نفر از سرنشینان هواپیما به همراه 14 نفر از ساکنان محلی کشته شدند.

تاریخچه سقوط هواپیماها بر روی مناطق مسکونی+ تصاویر///////////

لاگوس، نیجریه

ژوئن 2012 یک فروند هواپیمای خط هوایی "دانا" با 153 سرنشین به یک ساختمان در پرجمعیت‌ترین شهر نیجریه برخورد کرد. تمام سرنشینان پرواز به همراه 10 نفر از ساکنان ساختمان کشته شدند.

تاریخچه سقوط هواپیماها بر روی مناطق مسکونی+ تصاویر///////////

مکزیک

4 نوامبر 2008 یک هواپیمای سبک که حامل وزیر کشور مکزیک بود همراه با 9 سرنشین دیگر در یک منطقه تجاری سقوط کرد که علاوه بر کشته شدن تمام سرنشینان هواپیما، 7 نفر از مردم محلی نیز کشته شدند.

تاریخچه سقوط هواپیماها بر روی مناطق مسکونی+ تصاویر///////////

نیویورک، آمریکا

پرواز شماره 587 امریکن ایرلاینز نوامبر 2001 از فرودگاه نیویورک به پرواز درآمد؛ اما خیلی زود دچار نقص فنی شده و در منطقه‌ای مسکونی بر روی چند ساختمان سقوط کرد. در این حادثه چندین ساختمان در آتش سوختند و همراه با 251 مسافر و خدمه، 5 نفر از ساکنان این ساختمان‌ها نیز جان خود را از دست دادند.

تاریخچه سقوط هواپیماها بر روی مناطق مسکونی+ تصاویر///////////


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار