عیوب انکساری را در کودکی درمان کنید

یک متخصص چشم پزشکی گفت: عواملی مانند خستگی چشم، سردرد، انحراف چشم و تاری دید، باعث تشدید بیماری عیوب انکساری می شود.

با این روش ها عیوب انکساری خود را درمان کنید/ عیبب انکساری را در کودکی درمان کنیدریحانه پوریان متخصص چشم پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با بیان اینکه جلوگیری از تشکیل شکل بر روی شبکیه چشم باعث بروز عیب انکساری می شود، گفت: در زمان عبور پرتو نور از قرنیه و عدسی چشم و برخورد با شبکیه این پرتو ها از راه عصب به مغز می رسد که در نتیجه بینایی افراد را به همراه دارد.

پوریان با اشاره به اینکه تغییرات قرنیه چشم باعث بروز عیب انکساری می شود، اظهار داشت: تغيير طول قدامي خلفی كره چشم، سردرد، خستگي چشم ، انحراف چشم و تاری دید، این بیماری را تشدید می کند.

این متخصص چشم پزشک با اشاره به انواع عیوب انکساری، تصریح کرد: میوپی یا نزدیک بینی و آستیگمات یا همان انحراف دید از انواع عیوب انکساری است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری موروثی است، تصریح کرد: در دوران کودکی این نوع از عیب انکساری را می توان تشخیص داد در غیر این صورت با توجه به افزایش سن، این عارضه رشد می کند و باعث آسیب به بینایی افراد می شود.

 پوریان با بیان اینکه در زمان بروز مشکل بینایی باید به متخصص مراجعه شود، تاکید کرد: در زمان بروز این بیماری چشم پزشک باید شما را در جریان روش های درمانی قرار دهد و در صورت نیاز جراحی حتما صورت گیرد.

این متخصص چشم پزشکی به عارضه پیر چشمی اشاره کرد و افزود: در دوران جوانی استفاده از لنزهای چشمی باعث تمرکز بر روی اجسام دور و نزدیک می شود طوریکه مصرف این وسیله در سنین بالاتر باعث بروز مشکل دید در زمان خواندن و یا نوشتن می شود که همین امر منجر به ایجاد عارضه ای به نام پیر چشمی در افراد می شود.  

وی با اشاره به اینکه دوربيني چشم در زمان تشکیل تصویر در پشت شبكيه چشم ایجاد می شود، بیان کرد: کم شیبی قرنیه، کوتاهی طول کره چشم و متمرکز نشدن نور بر شبکیه باعث دوربینی افراد می شود.

 پوریان با تاکید بر اینکه دوربینی به صورت ژنتیک است، یادآور شد: افراد در تمامی سنین همچون کودکی، نوجوانی و یا بزرگسالی در خطر مبتلا به دوربینی هستند.

این متخصص چشم پزشکی با اشاره به اینکه استفاده از عینک از برخورد مستقیم نور خورشید به چشم ها جلوگیری می کند، بیان کرد: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین، آهن و انجام حرکات چشمی باعث بهبود عیوب انکساری افراد می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار